KLIK OP DE FOTO' S EN JE ZIET HET VERGROOT

vrijdag 29 januari 2010

Beschrijving gehaakte vlinder.

De beschrijving van de gehaakte vlinder heb ik al een tijdje geleden van internet afgehaald, de site staat helaas niet meer op internet, dus geef ik de beschrijving zo.

Haak in het rond.
Haak 8 lossen en sluit met een halve vaste.
Haak 3 lossen (= eerste stokje), nog 2stokjes * 3 lossen, 3 stokjes *.
Herhaal van * tot * tot je 8 groepjes hebt van 3 stokjes met 3 lossen ertussen.
Sluit met een halve vaste in de laatste losse van de eerste 3 losse.
Sla nu de eerste 3 stokjes over, haak in de boog van lossen:
1 vaste, 2 stokjes, 1 dubbel stokje, 2 stokjes, 1 vaste.
Doe dit in alle 8 de boogjes en sla de stokjes steeds gewoon over.
Sluit af met een halve vaste ( op het middelste stokje).

Je hebt nu een bloem. ( met 8 blaadjes).
Haak nog 10 lossen.
Vouw nu de bloem dubbel, zodat het eindje draad ( de 10 lossen) in het midden tussen 2 vleugeltjes zit.
Sla de draad om de hele vlinder heen, dit is het lijfje en hecht de draad af.

Haak een ketting van 10 lossen en hecht de draad af.
Maak een knoopje aan allebei de uiteinden. Dit zijn de "voelsprieten".
haal dit door dit door de omgeslagen ketting van het "lijfje".
Je vlinder is nu klaar.

Groetjes Jolande.

12 opmerkingen:

hennie zei

Wat geweldig leuk Jolanda!
Ik ga dankbaar gebruik maken van jouw patroon.
Via Susie heb ik jouw blog gevonden, ik word jouw volger hoor, er is zoveel leuks te zien.
Groetjes en misschien wil je mijn blog ook eens bezoeken, hennie.

Joke zei

Wat mooi zeg dat gehaakte rand. Ik had het al een aantal keren bij iemand gezien en was al op zoek naar een patroontje.Dank je wel. En dan ook nog een leuke Candy. Ik doe graag mee.

Anoniem zei

he, gelukkig. Ik was dit patroontje kwijt, en wil nu een oud spijkerjackje voor mijn dochter oppimpen. Dankjewel en ik snuffel nog even door op je leuke blog!

Ankie

Anoniem zei

hallo Jolande
wat een lief vlindertje, dank voor het patroon.
hier ga ik mijn vriendinnen blij mee maken.. ook leuk om op een kaart te plakken,op een gordijn te naaien van mijn dochtertje,aan dunne draad voor het raam te laten zweven, broches van maken.. lekker haken en als resultaat iets moois. Hartelijk dank, groeten uit Zeeland, Henny.

Anoniem zei

ziet er leuk en simpel uit.
ga een canvas maken voor mijn schoondochter met vlinders, bloemen en een rups, gaat helemaal leuk worden (in mijn gedachten in elk geval wel!)
bedankt voor het delen van je patroontje!

Anoniem zei

Ik ben erg blij met jou duidelijke beschrijving van deze kleine vlindertjes. Ik heb een paarse tas gehaakt en die gaat lekker de wasmachine om te vilten. Van lila en donkerpaars katoen komen er drie van jou vlindertjes op. Ik ga er ook nog een paar broches van maken, van de vlindertjes maar ook van de bloemen.
Nogmaals erg bedankt.

Mirjam zei

Wow.. dat heb je leuk gedaan!

dank je ..

monique zei

Lief vlindertje. Ga ik proberen te maken om in een paastak te hangen. Dankjewel voor het patroon.

Dia van Veen zei

wat mooooooooi! Ik ga hem ook proberen hoor! erg leuk! groetjes Dia

Anoniem zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
Petra van Gelder zei

Hoi hoi, ik heb net je vlindertje gemaakt en ook gelijk van hetzelfde patroon een bloem deze 2 heb ik gemaakt zodat mijn buurvrouw potjes ermee kan versieren voor de Alp 'd Huzes de opbrengst komt geheel ten goede daarvan.
Bedankt voor het patroontje
Petra van Gelder

Christien Uildriks zei

Hoi,

Net het eerste vlindertje gemaakt volgens jou patroon.

Ik moest eerst ff puzzelen maar nou heb ik de smaak te pakken...
Wat een super leuk ding.

En ook ik ga je blog natuurlijk volgen.

Groetjes,
Christien