KLIK OP DE FOTO' S EN JE ZIET HET VERGROOT

vrijdag 25 juni 2010

Le Romantique

Deze kaart had ik het weekend al gemaakt, dus ik laat hem nog even zien.




















Pff, bloed, zweet en tranen heeft deze kaart mij gekost.
Passen, meten, neerleggen, rangschikken.
Ik wilde een "rommelige" kaart maken, maar dat zit gewoon niet in mij, ik ben van het "nette".
Bij andere vind ik het zo mooi, bijvoorbeeld bij Inge (blogblom) zoals HIER
Ik vind dat zo gaaf.
Maar goed dat is voor mij dus niet weggelegd.
Ik heb de hoekjes van een prentje al over de rand van de kaart laten steken en dat is voor mij al SHOCKING, hi-hi-hi.
Maar deze kaart is het dus geworden en ik ben er uiteindelijk wel tevreden over.























Het papier is van Graphic 45.
Door Astrid ben ik weer aan het haken geslagen.
Ik heb een Nellie's multiframe door de cuttlebug gehaald ( 2 verschillende maten)en daaromheen een rand gehaakt.
Het gehaakte randje en de bloem heb ik bewerkt met distress-inkt (vintage photo) om het oud te laten lijken.
Alle randen van het papier zijn ook met inkt bewerkt en met de distresser.
De roos in de gehaakte bloem heb ik zelf gemaakt.
En ja ik koop ook wel eens roosjes, de roosjes op het ovaal zijn van Guttermann en waren best aan de prijs, maar ik kon ze niet laten liggen.
Verder heb ik nog een randpons gebruikt, een vlinderpons en plaksteentjes op het lijfje van de vlinder.

Groetjes Jolande

27 opmerkingen:

Linda zei

Wat een werk zeg. Maar een prachtig resultaat.

Gr linda

cristel zei

nou je mag trots zijn op het resultaat want ik vind hem schitterend alleen ben ik er ook niet zo goed in
grtjs

Nora zei

Hij is super geslaagd! Zeer mooie details, ik ben helemaal weg van de gehaakte kantjes.
Groetjes

Ilonka zei

wauw Jolanda wat een beeldschoon kaartje! SCHITTEREND!

Een heel fijn weekend.

groetjes ilonka

Linda zei

Hij is prachtig mooi, wauw super hoor.
gr Linda

Henriƫtte zei

Supermooi hoor Jolande. En ja, een "rommelige" kaart maken lijkt makkelijk, maar lukt mij ook niet altijd hoor.
Het haakrandje is supermooi geworden. Ik heb ook al een bol garen klaarliggen om het te gaan proberen.

Groetjes Henriƫtte

Caroline zei

Zoooo herkenbaar :-))) Ik ben ook niet van de rommelige, ik kan het gewoon niet, doe al mijn best om niet alles symmetrisch te doen. Scheef wil ik wel maar dan doe ik het toch weer recht, als het niet in je zit dan niet hoor, ik vind jouw kaart schitterend geworden !!!

Anette zei

Ik vind hem al goed gelukt hoor! Ik zie overal rafels en scheurtjes. 'T is vaak een kwestie van durven. Je gehaakte randjes vind ik erg mooi. Mag ik vragen wat voor garen je gebruikt hebt??
Groetjes, Anette

Bianca zei

Ik snap precies wat je bedoeld. Ik probeer het ook steeds, maar vind het nooit wat. Terwijl het bij een ander prachtig is.
Maar jou kaart is wel heel erg mooi.
Groetjes,
Bianca

Wendy Kamp zei

Hoi Jolande,

Ik ben al een paar keer op je blog geweest om je creaties te bekijken, je maakt zulke mooie dingen. Ik ben nu gelijk volger geworden.

Fijne avond!!

Liefs,
Wendy

miriam zei

Wauw je mag zeker trots zijn op je prachtige kaart.

groetjes miriam

Marja zei

Wat een werk, maar wat een mooi resultaat! Geweldig die gehaakte randjes en bloemen.

Alie de Vrij-Venema zei

Wow! Heel erg mooi. Ik doe het je niet na! Vind dat heel erg lastig om te doen, dus ik hou me maar bij het oude vertrouwde, haha!
Groetjes Alie

Neline zei

Prachtig Jolande!!!
Toch ook mijn haaknaaldje eens te voorschijn halen

groetjes en een fijn weekend
Neline

Riet zei

Wat een schitterende kaart Jolanda,lief plaatje,zo mooi papier en details.

Liefs Riet.

Miranda zei

Hoi Jolande,

je kaart is mooi geworden hoor. Soms kun je het "rommelige"effect krijgen door de materialen die je gebruikt zoals jute of grof gaas. Ik zal een stukje grof gaas voor je neerleggen bij de Hobbystunter, moet je maar eens proberen. Ik snap wel wat je bedoelt hoor, ik heb het met tekenen ook. Wil ik niet teveel details tekenen en voor ik het weet zit ik weer alle veertjes te tekenen....ach ieder zijn ding denk ik dan

gr
Miranda

Peet zei

Wat een geweldig kaartje, Jolande!!!

heidy zei

Wat een prachtige kaart,ik vindt dat vintige geweldig maar ik breng er niets van terecht hihi.
Groetjes Heidy

Annemiek zei

Ik vind je kaart heel mooi, maar ben dan ook dol op vintage! Helaas lukt het haken me niet meer, dus ik geniet lekker bij iedereen die het nog wel kan!!!
Gaat het al beter met je rug?

groetjes, Annemiek

Tineke's hobby zei

Nou Netjes of niet ik vind de kaart super mooi geworden heel mooi vintage
Je vroeg mij of ik het plaatje op het lavendel zakje er zelf op had gemaakt ja dus geprint op photo fabric en daarna opgenaaid
Je foto's van je diploma uitreiking zijn ook erg mooi
GRoetjes Tineke

crealinedance zei

Hey Jolanda grappig dat haken weer ik ben ook aan begonnen.Deze is zo ook leuk geworden.Gr.Nel

Diana zei

Prachtig kaartje, leuk zoals je de gehaakte rand en bloem hebt gebruikt!!

groetjes Diana

Wilma zei

Ondanks dat je hem te netjes vindt, vind ik hem erg mooi geworden! Prachtig!

Yvonne zei

Prachtig kaartje.
Je kan zien dat er veel tijd in is gaan zitten.

durvina zei

Wat mooi , het is weer een echt kunstwerk.

Gr, Durvina

Diane zei

Hoi,

Zo'n kaart zelf maken is ook niet echt mijn ding. Ik vind het dan wel leuk om te zien of te lezen hoe een ander er ook mee worstelt. Ze zijn gewoon wel mooi. En de jouwe vind ik dan ook goed gelukt hoor. Het is echt een schatje.

Groetjes,
Diane

Anoniem zei

Hallo,
Ik zit met bewondering op je blog te kijken. Wat zijn de gehaakte doosjes leuk, zeg.
Ik haak ook wel bloemetjes en randjes, maar steeds hetzelfde eigenlijk en zonder leuke patroontjes kom ik niet verder... Dit is echt leuk!!
Fijn (voetbal) weekend.
Groet, Marly