KLIK OP DE FOTO' S EN JE ZIET HET VERGROOT

zondag 20 juni 2010

Rozen maken met de bloemenpons.

Ik krijg regelmatig de vraag hoe ik de roosjes maak, dus wil ik het aan jullie laten zien.
Dit is niet mijn eigen idee, ik heb het ook van internet, alleen het hart van de roos heb ik aangepast, omdat ik deze manier makkelijker vind.
Ik laat eerst het gereedschap zien, wat je nodig hebt om de roosjes te maken en als voorbeeld heb ik de grote pons gebruikt, maar de kleinere maten gaan ook goed.
De lijm die ik gebruik, Aleene"s Tacky Glue droogt transparant op, droogt vrij snel, en plakt stevig.
Aan de side bar vind je links naar tutorials en daar zie je waar ik het rozen maken vandaan heb.






































De roos zonder de bloemblaadjes te hebben opgekruld.





















Hier heb ik de bloemblaadjes omgekruld, om een sateprikker.
Ik hoop dat het duidelijk is, veel plezier met het maken van de roos.

Groetjes Jolande

24 opmerkingen:

jolanda zei

Hele duidelijke foto's hoor! Wat een goed idee om het hart van de roos op deze manier te maken zeg, dat ga ik ook eens proberen... bedankt voor de tip! groetjes jolanda

Thea zei

Hoi Jolande,

Geweldig, dankjewel! Ook ik had me al menig keer afgevraagd hoe jij die mooie roosjes maakt, ik ga het zeker een keer proberen.

Fijne zondag!
Groetjes
Thea

Tini zei

Hoi Jolande,

Zeker de moeite waard om eens te proberen, ik heb alleen deze pons nog niet maar die ga ik dan maar eens aanschaffen.
Bedankt voor de uitleg!

Gr. Tini

Miep zei

Hallo jolande wat een mooie roos is dat.
Groetjes Miep D.

Linda zei

Oh fijn dat je dit met ons wil delen. Ik ga er gelijk aan beginnen. Ze zijn zo leuk.

Gr linda

Neline zei

Bedankt voor je uitleg Jolande!
Ik ga hem zeker ook zo eens maken!
groetjes
Neline

Stephanie zei

Echt super mooi zeg! Maar wat een werk, oef!

Nora zei

Bedankt Jolande om dit met ons te delen. Je hebt het zeer duidelijk in beeld gebracht. Super!
Groetjes

crealinedance zei

Hey Jolanda Leuk dat erop staat hoe je die roosjes moet maken.Gr.Nel

Crea Gea zei

Hele goede uitleg,heb ze al eerder proberen te maken maar vond het zo'n gepriegel om het hart v/d roos te maken,ga het is op deze manietr proberen.Bedankt
liefs Gea

durvina zei

Bedankt voor de goede uitleg.

Gr, Durvina

Annemiek zei

Wat een duidelijke uitleg!!! Weet niet of ik het nog eens ga proberen, maar daarom niet minder bedankt!

groetjes, Annemiek

Rebecca zei

Bedankt voor de duidelijke uitleg Jolande,ga het zeker proberen!!!

groetjes Rebecca

heidy zei

Hoi Jolanda,he hartstikke bedankt,leuk dat je dit met ons wil delen.
Groetjes Heidy

...Astrid... zei

je uitleg is super jolanda...
en de roosjes zien er geweldig uit

Ageeth zei

Hoi Jolanda, leuk dat je mijn volger bent geworden en aangezien ik nogal nieuwsgierig ben haha kon ik het niet laten om even bij jouw te kijken. Heb ik meteen weer wat erbij geleerd. Leuk zeg die roosjes, wel heel veel werk maar heel apart, je kan ze zo in exact dezelfde kleuren maken als het papier van de kaart, mooi hoor. Complimenten voor al je andere creaties en ik ben meteen fan geworden uhhh volger bedoel ik natuurlijk. Groetjes van Ageeth

cristel zei

hele duidelijke uitleg hoor ze zijn er zo mooi uit
grtjs

Miranda zei

Hoi Yolanda, heel duidelijk zo, goed idee om op je blog te plaatsen! Thanks, groetjes Miranda

Ageeth zei

Hoi Jolande, ik zocht je linkje van de strikjes maken op jouw blog maar ik kan hem niet vinden hoor. Kan je me even helpen?
Vast bedankt, Ageeth

Aloesaloes zei

Wow Jolanda! Bedankt voor de duidelijke uitleg! Ze worden prachtig zo, dat ga ik zeker eens proberen!

Groetjes, Loes

Miranda zei

hoi Jolanda, een heldere uitleg, ga ze zeker een keer proberen en dat moet lukken met je uitleg, ga je blog ook naar mijn mams mailen, zij probeert ook graag dit soort dingetjes uit

groetjes
Miranda

mandy zei

hoi jolanda,
ik ben vanmorgen bij pipoos in rijswijk geweest en heb metteen twee ponsen aangescaft de maten zijn 2.5 cm en 1,5 inch ik ben met de grootste bezig.
het is even prigelen maar het lukt prima. heel erg bedankt voor je uitleg op je blog en je mailtje.
groetjes mandy

Hélène zei

Hoi Jolanda,

Bedankt voor je link naar deze uitleg. Hier heb ik wat aan... helemaal super. Ik ga er mee aan de slag, alleen heb ik die lijm niet die jij noem.. kan ik deze bij de Hobbystunter kopen?

Groetjes Helene

Doris zei

Dag Jolanda,
Heel mooie en zeer interessante blog heb je heb me vlug volger gemaakt
Groetjes
Doris