KLIK OP DE FOTO' S EN JE ZIET HET VERGROOT

woensdag 30 juni 2010

Verjaardagkaart met gehaakte rand.






















De kaart is voor Tiny en hoort bij het doosje, wat onder dit bericht staat.
Papier: Tilda.
Bloemen: Creatable van Marianne Design, het geëmboste gedeelte is bewerkt met inkt.
Takjes: Joy Crafts.
Roosjes: Zelf gemaakt.
Cirkel: Nestabilitie Classic Cirkel.
De rand heb ik er omheen gehaakt, hieronder laat ik zien hoe ik dat heb gedaan.













Ik heb eerst een cirkel met de cutlebug uitgestanst, daarna op het geëmboste randje om de 1cm, met een dikke prikpen, gaatjes geprikt.
Daarna met de haaknaald en het garen in het eerste gaatje 1 vaste haken, 4 lossen, in het volgende gaatje weer 1 vaste haken.
Zo verder gaan tot je de cirkel rond bent.






















De volgende toer:
In de boogjes van 4 lossen, 1 vaste, 1 half stokje, 2 stokjes, 1 half stokje, 1 vaste.
Doe dit in al de boogjes tot je de cirkel rond bent.














Je kunt het zo laten of nog een rand haken, dit doe je zo:
Neem een steek achterlangs op, 1 vaste, 6 lossen, een steek achterlangs opnemen, 1 vaste, 6 lossen.
Zo verder haken tot je de cirkel rond bent.















In de boogjes van 6 lossen:
1 vaste, 1 half stokje, 4 stokjes, 1 half stokje, 1 vaste.
Doe dit in al de boogjes tot je de cirkel rond bent.






















En dit is het eindresultaat.

Groetjes Jolande

35 opmerkingen:

heidy zei

Hoi Jolanda,wow meid dit is echt super,wat kan ik van jouw creaties genieten....Echt Top.
Nog een hele fijne dag.
Groetjes Heidy

Linda zei

Ohhh wat is dit weer mooi gedaan. Prachtig gewoon.
groetjes Linda

Ageeth Holster zei

Zo he dat is een super kaartje wat een leuk idee om er zo´n gehaakte rand om te maken. Tjee echt heeeeeeel erg origineel en leuk. En in combinatie met het papier heel mooi!
Weer niet voor niets opgestaan vanmorgen want ik heb weer iets geleerd.
Groetjes en kan je het wel een beetje koel houden?
Ageeth

Neline zei

Prachtig Jolande!!
Bedankt voor je duidelijke uitleg.
Ik had de haaknaalden al tevoorschijn gehaald;)

groetjes
Neline

Linda zei

Erg leuk geworden Jolan. Hoe is het met je rug?

Gr Linda

regina zei

hoi

wat gaaf zeg!!

heel mooi dat haakwerk maar daar heb ik geen geduld voor!!

gr regina

Tineke's hobby zei

Wat super gaaf dat haak randje echt heel mooi
Ik heb een poging gedaan om te haken maar nog geen succes zal eens zien of jou beschrijvingen helpen
Groetjes Tineke

cristel zei

nou ik vind het een super doosje en super kaart
grtjs

Yvonne Rijk zei

Eeeerg mooi Jolande, en bedankt voor de tutorial.
Ik ga het beslist een keerje uitproberen.
Groet van Yvonne Rijk

Myriam zei

Prachtig gedaan en bedankt voor de duidelijke uitleg!
-xxx- Myriam

scraplouise zei

Ben helemaal sprakeloos echt prachtig gedaan, ga het zeker eens proberen, bedankt voor de heldere uitleg.

gr.Louise

Michele zei

This is absolutely stunning!!!

Anette zei

Héél chic! en je blommetjes zijn schitterend.
Gr. Anette

Wilma zei

Jolande, dit is supermooi en wat maak jij prachtige bloemetjes! Schitterend en origineel idee en het gehaakte randje vind ik superrrrrr.
Veel liefs
Wilma

Elly zei

Mooi kaartje Jolande, en zo knap dat gehaakte randje, dat zou ik nou ook wel willen kunnen/kennen hihi.
groetjes, Elly

Галина zei

Очень красиво и необычно!!!

Wendy Kamp zei

Jee wat een geweldige kaart Jolande, echt super hoe je dat hebt gedaan met die gehaakte rand!
En dan ook nog de roosje zelf gemaakt, ik vind het echt prachtig!

groetjes,
Wendy

Henriëtte zei

Wat een mooie kaart weer Jolande.
Leuk die gehaakte rand en superleuk dat je het helemaal uitlegt voor ons.
Ik sla het op hoor. (heb dit weekend al vlinders gemaakt)

Groetjes Henriëtte

Jeannette zei

Oww, had ik nou maar opgelet vroeger tijdens de handwerkles, dit ziet er echt superleuk uit!
Misschien toch maar weer eens proberen...
Groetjes, Jeannette

Miertje zei

Super mooi die gehaakte rand
En dat papier is schitterend
Gr. Miranda

crealinedance zei

Hoi Leuk hoor, fijn die uitleg van het haken kan ik dat ook eens proberen in plaats van bloemtjes.Gr.Nel

Bianca zei

Jemig wat een werk. Maar hij is wel prachtig geworden.
Groetjes,
Bianca

Riet zei

Alllermensen Jolanda,wat een werk zeg,maar je kaart is echt schitterend.

Liefs Riet.

Nora zei

Wat een geduld heb jij zeg ;o) maar het loont dan ook de moeite! Moooooi!
Groetjes

Geertje zei

Hoi Jolande,

Wat weer een prachtige kaart.
Als ik dit zo zie dan krijg ik weer zin om te gaan haken.
Jaren terug heb ik meters gordijnen gehaakt.
Ik denk dat ik het ook eens op deze manier wil gaan proberen.
Bedankt voor de uitleg.

Groetjes Geertje,

crea-elma zei

Hoi hoi,

Goeie uitleg Jolande, kan zien dat je tijd overhoudt -), maar ff seri hoe is het met je back nu?

Had hier ook al de bol en haaknld klaarliggen, randje halverwege, pot tijd weer heel erg leeg!-)

Tot strakkies?

greets Elma

Crea Gea zei

ohh wat supermooi en bedankt voor de uitleg,ben al wel bezig geweest met bloemetjes haken en ga dit ook zeker eens proberen.
liefs Gea

Gusta zei

heel gaaf ik heb nog spullen liggen wie weet pak ik het wel weer op. want die van jou ziet er heel leuk uit

groetjes Gusta

hildedewilde zei

wauw jolande, super maar wat een werk!!
gr. hilde

Jannie zei

Wow Jolande wat is dit allemaal geweldig mooi.
Wat heb je dat mooi gehaakt zeg en wat een werk.
Vroeger hahaha heb ik ook veel gehaakt en als ik dit zie krijg ik ook weer zin om de haaknaalden te voorschijn te halen.
Bedankt voor de super goede uitleg.

Groetjes Jannie.

Rebecca zei

supper mooi gedaan Jolande!!!

groetjes Rebecca

Diane zei

Je kaart ziet er weer schitterend uit!

Groetjes,
Diane

Yvonne zei

Prachtige kaart en wat leuk om de beschrijving voor de gehaakte rand met ons te delen.
Heel helder en duidelijk, dank je wel.
Groetjes Yvonne.

Wilma zei

Dank je wel voor de uitleg! Ik vind je haakwerkjes erg mooi en geeft het werkstuk net een beetje extra!

Thea zei

Hoi Jolande,

Wat is dit mooi gedaan, ga ik ook eens proberen. Dit is net een leuk werkje voor in de vakantie, want om nou de halve hobbykamer mee te nemen kan niet de bedoeling zijn.

Groetjes
Thea