KLIK OP DE FOTO' S EN JE ZIET HET VERGROOT

woensdag 8 september 2010

Rozenkaart.

Gisteren lekker aan het freubelen geweest en o wat ging het lekker.
Voor het eerst een kaart op deze manier gemaakt, het was zo leuk om te doen.
2 weken geleden had Patricia bij Hobbystunter een demo gegeven met Paper Soft Color.
Na een duidelijke uitleg van Patricia en het uit mogen proberen ben ik er gisteren thuis mee aan de slag gegaan.
En hier het resultaat.


Ik heb eerst de rozentak gestempeld, met Paper Soft Color en het daarna met embossingpoeder behandeld.
Daarna heb ik de afdruk met een penseeltje nat gemaakt en daarna ingekleurd met stiften.
Je hebt maar een heel klein beetje kleur nodig en meng het uit met een vochtig penseeltje.
Daarna heb ik de tekst stempel gebruikt.
De randen heb ik bewerkt met de inkt en een sponsje.
De randjes van de rozenblaadjes heb ik nog met witte inkt (cats eye) bewerkt, om meer diepte te krijgen.



En tot slot de vlindertjes gemaakt met een pons en ook weer bewerkt met Paper Soft Color, het lijfje gemaakt met kraaltjes.



De Inkt langs de randen is nog niet helemaal mooi, maar voor een eerste keer vind ik het niet slecht.
Ook heb ik voor het eerst met de stiften ingekleurd, erg leuk ook om te doen.

Materialen die ik heb gebruikt:
Stiften: Whispers Strokes.
Stempels: Clearstamps van My Paper World, je hebt er ook sjablonen van.
Inkt: Paper Soft Color.
Vlinder: Martha Stewart Pons en kralen voor het lijfje.

De stempels en het inkt en de benodigheden daarvoor kun je kopen bij Hobbystunter

Nu ga ik lekker een poosje haken, groetjes Jolande

27 opmerkingen:

Neline zei

prachtige kaart Jolande! Het lijkt mij ook wel eens leuk om te doen....het resultaat mag er in ieder geval zijn;)
Je witte doosje van gisteren vind ik ook helemaal super! gisteren kreeg ik steeds een error als ik naar je blog klikte...gelukkig is het vandaag weer over:)
groetjes
Neline

sanne zei

heel erg mooi. Ik vind hem top.

gr sanne

heidy zei

Hoi Jolande,wat is tie weer mooi geworden.
Groetjes Heidy

creatiesmarian zei

Hartstikke mooi, en als dit de 1 ste keer is deze is al super.
Groetjes, Marian

Wilma zei

Wat is hij mooi geworden! En dat voor de eerste keer! Wat ben je aan het haken? Krijgen we dat ook op je blog te zien?

Thea zei

Hoi Jolande,
Prachtige kaart heb je gemaakt. Ik ben op dit moment ook weer aan het haken. Op een cremekleurig kussen heb ik een dekje gemaakt met een roosmotief en deze ligt nu dus lekker op de bank.
Groetjes Thea

martina's kaartjes zei

Mooie, elegante kaart !!
groetjes, martina
x

freubeltjes kaarten zei

Hallo Jolanda,

Je kaart is prachtig geworden.

Groetjes Ageeth.

Henriƫtte zei

Wat een supermooie kaart heb je gemaakt. Mooie stempels zijn het ook.

Aleida zei

Weer een heel andere techniek!
Maar weer een heel mooi kaartje, erg stijlvol.
groetjes,

Annemiek zei

Ik vind het heel erg mooi, en als dit reslutaat nog maar een begin is, dan gaat het van mmoi naar schitterend denk ik, het ziet er super uit hoor!

Miranda zei

als dit het 1e probeersel is, dan komt het wel goed want deze is al supermooi geworden, ik kijk al uit naar de volgende

gr
Miranda

miriam zei

Alweer zo'n prachtige creatie wat je gemaakt hebt. Mooi hoor.

groetjes miriam

Diane zei

Wat ziet dat er weer bijzonder en mooi uit!

Groetjes,
Diane

Anneke klerks zei

prachtig geworden!!
liefs Anneke

Nora zei

Wat ben je goed bezig!! Ook je Hello Kitty tasje en het doosje en kaart voor het bruidspaar zijn schitterend!
Groetjes

M@rjan zei

Wat een aparte techniek, mooi gedaan ook, zeker voor een eerste keer!
Mooie kaart!

Groetjes, Marjan

Riet zei

Ohhh wowwww Jolanda,Wat een SCHITTERENDE kaart,zo mooi ingekleurd die bloem.
Echt ongelofelijk,het is een kunstwerk.
Zeker een heel karwei.

Liefs Riet.

crealinedance zei

Hoi Jolanda De kaart is leuk,Het zijn ook leuke stempels voor die prijs.Gr.Nel

Gusta zei

wat apart mooi zeg en voor de eerste keer ? mijn complimenten hoor

groetjes Gusta

Aloesaloes zei

Schitterende kaart! Wat is het kleuren mooi gelukt, heel sfeervol ziet het eruit!
Groetjes, Loes

Yvonne zei

Wat een prachtige kaart, ik vind het erg goed gelukt.
Dat beloofd nog wat voor een volgende keer.
Groetjes Yvonne.

Tineke zei

Wat een schitterende kaart Jolande. Erg mooi gedaan!
Groetjes, Tineke

marieke zei

Het is een prachtige kaart,als dit je eerste is,dan kunnen we nog wat verwachten , leuk ook met de vlindertjes,heel mooi.

Groetjes Marieke.

Crea Astrid zei

Had vanmorgen al geprobeerd om een reactie te plaatsen, maar het was niet gelukt. Probeer het nu weer.

Het is een hele mooie kaart geworden. Echt super. Het glinsterd ook erg mooi.
Helaas kon ik er toen niet bij zijn, bij de demo van Patricia. Maar ik heb al het moois wat ze gemaakt heeft wel in de winkel al kunnen bewonderen.

Groetjes Astrid.

Miranda zei

Hoi Yolanda, ik probeer het weer even op je blog, tot nu toe gaat alles goed! Wat een prachtige kaart met die techniek! En rozen zijn altijd mooi he? Groetjes Miranda

Crea Gea zei

Heel mooi gemaakt en ik vind de sjablonen minder,heb er 1 gebruikt en kan er niets meer mee,de stempels zijn super
liefs Gea