KLIK OP DE FOTO' S EN JE ZIET HET VERGROOT

vrijdag 3 september 2010

Rozenkaart.



Papier: Vintageblok van de Action.
De randen zijn bewerkt met distress-inkt.
Mal van Joy Crafts, bewerkt met distress-inkt.
Kant komt van de markt.
Rozen zelfgemaakt, blauwe roosjes kant en klaar gekocht.
Takjes en bloemblad, gemaakt met een pons.
Het papier kwam moeilijk uit de mal, bij de eerste was het inkleuren van het geƫmboste gedeelte beter gelukt, maar die trok ik er bij het uithalen kapot.
Deze ging ook maar net goed, heeft iemand een tip hoe ik dit het beste kan doen?
Dan hoor ik het graag.


Fijn Weekend, Jolande.

38 opmerkingen:

Linda zei

hoi vroege vogel hihi
Wat een schitterend kaartje, ik heb ook een aantal mallen waar het papier moeilijk uitkomt, ik doe het dan meestal eerst met een kopierblaadje in de mal en die laat ik gewoon erin zitten, daarna met het goede papier erdoor draaien en dan probeer ik mijn prikpen eronder te krijgen, en als dat gelukt is ga ik heel voorzichtig met mijn prikpen stukje voor stukje het papier losmaken (ik glij eronderdoor met mijn prikpen) ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is want ik weet niet goed hoe ik het uitmoet leggen.
gr linda

Gusta zei

wat een leuke kaart. en het doosje is ook echt super leuk.mijn complimenten hoor

groetjes Gusta

Esther zei

Als eerste de tip.
Ik heb wel eens gehoord dat als je een stukje van die goedkope gele action wegwerp vaatdoekjes er tussen doet het een stuk kan schelen.

Je kaartje vind ik erg mooi,lekker romantisch.

Groetjes Esther

Crea Gea zei

Een superleuke kaart en vind de mallen maar niets,heb ze die ik had verkocht,kan er niets mee worden.
liefs Gea

Jannie zei

Schitterende kaart Jolande en wat een mooi kant hebt je gebruikt.

Groetjes Jannie.

martina's kaartjes zei

Goeiemorgen !! Leuke kaart, mooie kleuren !
nog een creatieve vrijdag,
groetjes, martina
x

regina zei

hoi

schitterende kaart!!

gr regina

Neline zei

Prachtige kaart! Mooi papier, enne....alvast een laagje karton in de mal laten zitten scheelt altijd wel. En dan voorzichtig met de prikpen stukje voor stukje los maken.
Maar t'blijft een lastige klus:(
groetjes
Neline

jaimie zei

Hallo Jolande,

Mooie kaart weer.
wij hebben een vlindermal van MD, waar het papier ook niet uit wilt soms, ons is de tip gegeven, om eerst met kladpapier te snijden en dat te laten zitten en zo telkens het goede papier erop te leggen, zodat het er mooi af komt, maar weet niet of je dat bedoelde met je vraag?

Groetjes, Jaimie

Annemarie en Merit zei

Wat een mooi kaartje , net als de dames hiervoor laat ik ook het eerste papier erin zitten en dan met een prikpen of snijmesje voorzichtig los peuteren, wel een heel werk hoor,maar anders gaan ze telkens stuk.

Nora zei

Heeeel mooie kaart!!

Thea zei

Hoi Jolande,

Prachtige kaart!
Bij de mallen van MD gebruik ik een stukje van een "geel" vaatdoekje en dan de dunne variant.
Succes!
Groetjes Thea

Astrid zei

Prachtige kaart Jolande, geweldig gedaan.
Groetjes Astrid

Wendy Kamp zei

Wat een prachtige romantische kaart Jolande! Super zo met die verschillende tinten blauw.

Groetjes,
Wendy

Henriƫtte zei

Wat is je kaart weer mooi geworden!!

Anneke klerks zei

prachtige kaart weer!!
liefs Anneke

Anette zei

leuke kaart. Op sommige snijmallen zit al een foam rug, en die foam rug schijnt ook te koop te zijn. maar vraag me niet waar!!

Gr. Anette

crealinedance zei

Hey Jolanda Leuke kleuren gebruikt voor deze kaart.Gr.Nel

Miranda zei

Hoi Jolanda, ik probeer het toch nog een keer en hoop dat de comp. niet vastloopt. Mooie kaart, en je roosjes zijn weer prachtig! Die kleintjes zullen wel wat kramp in je vingers kosten? groetjes Miranda

Christa's blog zei

Heel fijne kaart, het is je moeite waard geweest.
grtjes
Christa

heidy zei

Hi jolande,wat is tie mooi!!!!
Nog een fijne dag verder.
Groetjes Heidy

M@rjan zei

MOOIE kaart, Jolande!
Ik ken dit probleempje wel. Ik gebruik dan meestal een "shim" eronder, dus een velletje papier of een stukje hardplastic. Ik las al van een stukje vaatdoen. Even proberen wat het beste werkt. Succes met je mal.

Groetjes, Marjan

Miranda zei

mooie rozenkaart, prachtig van kleur,
misschien helpt het om een stukje foam mee te draaien door de cuttlebug,
volgens mij heb je nu al aardig wat tips om uit te proberen, hoor wel wat het beste werkt, soms helpt bij mij het een en dan weet het ander, ultieme oplossing zoek ik ook nog

gr
Miranda

sanne zei

Hoi hoi,
Wat een mooie kaart. En wat een mooie roosjes. Daar ben ik gek op.

Heel erg bedankt voor je reactie. Ik heb aleen een tijdelijk probleem met dat mail adres. (kan ineens niet meer inloggen) Zou jij het mailtje nogmaals willen sturen maar dan naar mijn eigen mail.
Perzik_Drop@hotmail.com
Ik heb hem op het blog ook gelijk veranderd.

Alvast heel erg bedankt.

gr Sanne

Wilma zei

Jolande, helaas heb ik geen tip voor je. Ik tob zelf nog met de marianne vlinders. Ik vind je kaart schitterend vooral het embossen en de mooie roosjes die je zelf maakt. Knap hoor!
Je kerstkaart is ook prachtig gedaan met een mooie gehaakte bloem.
Liefs
Wilma

Crea Astrid zei

Hij is weer prachtig geworden je kaart.

Heb de mal ook, maar heb hem nog niet gebruikt. Vervelend is dat, als het er niet makkelijk uit gaat.

Groetjes Astrid.

Yvonne zei

Wat een mooi romantisch kaartje.
Mooi kant heb je ook gebruikt.
Groetjes Yvonne.

Riet zei

Wat een schitterende kaart heb je gemaakt Jolanda.

Liefs Riet.

Rebecca zei

supper mooie kaart,prachtig afgewerkt met je zelfgemaakte roosjes en je mooie kant!

groetjes Rebecca

Tineke's hobby zei

Wat een schitterend kaartje het heeft een heel mooi effect super leuk in mooie kleuren
Je kerstkaart hieronder is ook erg mooi moet er ook maar eens aan beginnen
Groetjes Tineke

Tineke zei

Wat een prachtige kaart!!
Groetjes, Tineke

Ans zei

Wat een plaatje! Gelukkig dat het met de mal net goed is gegaan, want anders hadden we dit moois niet gezien.
Groetjes Ans

Aleida zei

Het voordeel van "laat" je reactie plaatsen is dat je eerst alle tips kunt lezen. Ik ga meteen die gele vaatdoekjes van de Action halen! Ik pruts met een speld met wisselend succes.
Maar je kaart is heel mooi geworden!
GROETJES,

Diane zei

Wouw, wat een supermooie kaart!! Echt om verliefd op te worden. Erg gaaf!!!

Groetjes,
Diane

creatiesmarian zei

Prachtige kaart en de roosjes erbij super.
Groet, marian

Tini zei

Mooie kaart zeg!, Blauw is toch altijd ook heel mooi, ik vind het ook mooi bij elkaar gecombineerd, dat papier van de Action, heb je dat pas gekocht? Of is dat al een oud blok, ik kijk er ook regelmatig maar deze heb ik niet gezien.

Gr. Tini

Lia zei

Hoi hoi,

Een hele mooie kaart hoor!
Ik "had" ook problemen met een aantal mallen van MD en ook met de nieuwe van magnolia.
Ik gebruikte de wizard van spellbinders en had ook al allerlei foefjes uitgeprobeerd.Mijn probleem was voornamelijk dat het gewoon niet goed uitgestansd wer.
Nu heb ik een bigshot gekocht en geen enkel probleem meer.
Wat het uitdrukken betreft, daar moet je inderdaad geduld mee hebben en met een prikpen voorzichtig eronder shuiven om los te peuteren.
Tja, we moeten er wat voor over hebben om iets moois te maken, maar soms kun je er moedeloos van worden...................

janny zei

Nou ik heb de oplossing voor je probleem hoor!
Had het nl zelf ook en kreeg de tip van Marlous van Doe@ding in Spijkenisse je kan dun foam kopen wat aan een kant een plaklaag heeft daar je mal opplakken door de cuttlebug heen en klaar door de foam die erin geplakt zit veert je papier na het snijden gewoon eruit. Ik denk dat jou hobbywinkel het ook los verkoopt of anders de boekenwinkel of internet. Het is formaat etiketten maar je kunt het gewoon aan elkaar leggen op je mal.
Veel s6 ermee!

Groetjes Janny.