KLIK OP DE FOTO' S EN JE ZIET HET VERGROOT

woensdag 24 november 2010

Distress-kastje.

Ik wil iedereen bedanken voor de lieve reacties die steeds weer worden achtergelaten.
Ik lees ze met veel plezier.

Ik wil jullie laten zien hoe ik mijn distress-inkt en stempels opruim.
Het is niets nieuws, maar misschien zijn er blogvriendinnen die er wat aan hebben.

Dit idee heb ik van Scraplouise.
Ik heb het kistje bij de Xenos gekocht en vakverdelers bij de Blokker.
De labels op de doosjes heb ik HIER vandaan.
Het kistje kan ik zo meenemen naar beneden, als ik beneden wil inkleuren, i.p.v. boven op mijn kamertje.



De kleurenkaart vind je HIER.
Ik heb hem 2x geprint.
Op de tweede heb ik elastiek bevestigd en zo kan ik mijn sponsjes op kleur opruimen.
Ik heb er net weer nieuwe opgedaan, het zijn oogmake-up sponsjes, voor als ik iets kleins wil beïnkten, voor grote oppervlakken gebruik ik de achterkant van een schuursponsje.



Mijn stempels bewaar ik in mappen, bij de Hema kun je enveloppetassen met klittenbandsluiting kopen.
In het midden naai ik ze met de naaimachine, zodat je 2 vakken hebt.
Voor iedere thema heb ik een map, bijv; kerst, tekst, magnolia, bloemen enz.



En ik ben druk aan het schilderen geweest vandaag, terwijl mijn vlees stond te sudderen, we eten vanavond lekker Haché met rode kool.

Groetjes Jolande.

32 opmerkingen:

Ageeth Holster zei

Zo jij bent een opgeruimd type keurig alles georganiseerd. Super. Zucht ik wou dat mijn man hachee lustte...... eet smakelijk voor straks!
Groetjes van Ageeth

crealinedance zei

Hey Je hebt al lekker veel gedaan,hoezo vakantie je bent keihard aan het werken.hahaha.Leuke oplossing voor de inkt.Zie morgen Groetjes Nel

Gusta zei

ziet er gelikt uit hoor.en eet smakelijk mmmmmm

Gr Gusta

Fieneke zei

Wat een keurige oplossing. Heel overzichtelijk. Netjes!!!
Groetjes Fieneke

Neline zei

Dank je wel Jolande! Ik ga het na-apen hoor;)
enne....eet smakelijk voor straks.
groetjes
Neline

Astrid zei

Leuk hoor dat je dat zo opruimt, ik heb een schuin dak dus ik moet ook nog wat verzinnen.
Groetjes Astrid

martina's kaartjes zei

Super, alles zo netjes, knap.... daar steek je ook zo veel tijd in, maar het oogt altijd wel heel sterk !
nog veel plezier van je opgeruimde spulletjes en smakelijk !
liefs, martina
x

heidy zei

Hoi jolande,leke oplossing toch!!!
Groetjes Heidy

M@rjan zei

Geweldig... jij ben erg georganiseerd! Het ziet er echt super uit!!

Eet ze!:0

Groetjes, Marjan

Aleida zei

Heel netjes en gestructureerd.
Wat een gezellige sneeuwbui heb je op je blog!
Ben benieuwd naar je vogelhuisjes.....
groetjes en eet smakelijk

hildedewilde zei

ik vind het helemaal geweldig al die tips, ik wist helemaal niet dat ze vakverdelers hadden bij blokker!
wat je clearstamps betreft die bewaar ik precies hetzelfde als jou!
gr, hilde

Tineke zei

Mooi je spulletjes opgeruimd! Ik ben ook zo'n type die van netjes houd...
Groetjes, Tineke

jolanda zei

Jij hebt alles netjes!! Maar dat is ook wel een stuk handiger dan dat je eerst een uur naar de benodigde spulletjes moet zoeken als je een kaartje wilt maken hé?
Zelf heb ik ook wel redelijk alles op orde gelukkig, maar jouw tips vind ik misschien wel handiger!
Wat ben je aan het schilderen... vogelhuisjes?? Als hartjes liefhebster vind ik die natuurlijk het allerleukste!
eet smakelijk!! liefs, jolanda

Yvonne Rijk zei

Bedankt voor de tips. Die van de map voor de stempels komt voor mij wel van pas. Ben benieuwd met wat voor moois je weer voor de dag komt met je geschilder.
Groetjes van Yvonne.

Miranda de Groot zei

wat een handige opbergtips. voor m'n inkt ga ik ook eens bij de xenos neuzen.
groetjes miranda

Tini zei

Hoi Jolande,

Wat ziet het er goe uit zo, het is altijd fijn als alles overzichtelijk is.
Ik vind het altijd wel leuk om zo te zien hoe iedereen alles opruimt.
Je hebt volgens mij wel alle kleuren zo een beetje, en niet te vergeten de stempels, maar wel heel leuk zeg.

Gr. Tini
p.s. lekker gegeten? Heerlijk he zo een winterse kost met dat weer.

Nora zei

Amai, zo netjes allemaal! Bedankt voor de handige tips.

Linda zei

Ahhhhh lekker Hachee, nou ik hoop dat je lekker gegeten hebt. Je spulletjes zijn heel mooi opgeruind zo, helemaal handig hoor.
gr linda

susie zei

Ah bij Jolande branden de kaarsjes sê.
Olala ! Jolande, dit ziet er netjes opgeruimd uit !
En heeft het stoofvlees gesmaakt ?.. Ja ? .. Hier ook , hihi.
Ik denk bij de laatste foto aan vogelkotjes ??

Nog een fijne avond , Susie

Yvonne zei

Wat heerlijk om te zien dat je alles zo netjes opgeruimd heb.
Ik ben ook zo iemand en soms lachen ze me er goedmoedig om uit maar ik kan altijd mijn spullen vinden, net als jij.
Ik heb ook een leuk kastje gemaakt voor mijn distress inkt en heb een vakkendoos voor mijn distress sponsjes.
Mijn stempels bewaar ik ook in de hema mappen maar ik heb van iedere stempel een afdruk in een klapper (op thema) en of het een clear of rubber stempel is.
Die blader ik vaak door om inspiratie op te doen.

Groetjes Yvonne.

jaimie zei

Hallo Jolande,

Goed begonnen, is half werk zeggen ze toch hé ?
hier ook zo ééntje, die alles per soort in een map of potje heeft zitten!
ik zou zeggen smakelijk, maar denk dat ik al te laat ben hé :-)

Groetjes, Jaimie

Tineke's hobby zei

Wat een goeie tips het is allemaal netjes zal ook eens van die mapjes halen
Groetjes Tineke

Henriëtte zei

Wat een super-ideetjes heb jij zeg. Leuk dat je het met ons deelt.

Groetjes Henriëtte

creatiesmarian zei

Ziet er allemaal super geordend uit
Groet,Marian

Annemiek zei

Bedankt voor het delen. Het ziet er heel netjes en verzorgd uit en natuurlijk overzichtelijk!
Tot morgen, Annemiek

Anette zei

Hé het sneeuwt al bij jou!!!;o)

Patricia zei

He Jolande,

Wat een super goeie tip zeg!!! Ik heb ook de kleurenkaart even uitgeprint. THANX
Enne.... wat is je site mooi geworden zeg.
Tot Vanavond ik heb er veel zin in.

Groetjes Patricia

Miranda zei

jeetje wat georganiseerd zeg!!! lekker overzichtelijk, ik heb wel al mijn potloden op kleur in bosjes, omdat dat er erg veel zijn, maar de rest zit in dozen door elkaar, wel per soort, maar misschien neem ik wel een voorbeeld aan je handige opbergmanieren

gr
Miranda

Ans zei

Keurig opgeruimd Jolanda.
Nog even een vraagje.....wil je je adres aan me doorgeven, zodat ik zo snel mogelijk iets aan je kan sturen.
Groetjes Ans

Helga zei

Wat een super idee om op deze manier geordend je inkt te bewaren!! Ik ga je naapen hoor:) En super bedankt voor de link naar de kleuren lijst en labeltjes, geweldig.

Vr. Gr. Helga

regina zei

hoi

wat een superidee!!

ik ga er zeker gebruik van maken bedankt!!

gr regina

Hanneke zei

Hoi Jolande,
Wat super handig allemaal. Ik zat te googlen naar een kleurenkaart voor de distress inkt. Kon hem nergens vinden..toen kwam ik bij jou. Bedankt!!
Groetjes, Hanneke