KLIK OP DE FOTO' S EN JE ZIET HET VERGROOT

zondag 28 november 2010

Vogelhuisje.

Ik heb bouwpakketjes van vogelhuisjes voor in de tuin gekocht.
Ze staan nu nog in de lak en ik moet ze nog gaan pimpen.
Ik heb de onderdelen van de huisjes nagetekend en nu heb ik patronen in 3 verschillende maten.
Ik ben nu huisjes voor de kerst aan het maken, die ik binnen kan neerzetten.


















Als basis heb ik wit kaartkarton gebruikt (dit is steviger dan cardstock) en de randen heb ik bewerkt met distress-inkt.
Ik heb papier gebruikt van Sei (nog van vorig jaar)
De hulsttakjes op dit papier zijn fluweelzacht.
Het hart is gemaakt met een nestabilitie.



Het vogeltje heb ik bij Blokker vandaan, is ze niet mooi?



De takjes heb ik uit het papier geknipt.
De bloemetjes zijn gemaakt met een pons van Nellie Snellen.
Het hartje van de bloem is een plakparel met glittertjes erop.


















Het sneeuw heb ik bij Blokker vandaan ( is dus geen flowersoft) en opgebracht met Tacky Gleu.

Mijn eerst huisje is klaar en ik wil er nog meer maken, voor de kerst, dus ik heb nog genoeg te doen.
Gelukkig zijn mijn kerstkaarten al klaar.
Ik heb dit weekend gewerkt en ben de komende 2 dagen vrij, dus na het poetsen in huis, lekker freubelen, want er wordt morgen veel sneeuw verwacht.

Groetjes Jolande

56 opmerkingen:

Linda zei

Geweldig wat heb je dat weer mooi gemaakt
gr linda

marina zei

Hoi Jolande

Wat heb je dat mooi gemaakt,ben benieuwd naar de anderen die je maakt

groetjes Marina

crealinedance zei

Hoi Heb je weer heeeeeeeeeeeel mooi gemaakt.Gr.Nel

Miertje zei

Super!!!!!!!! erg mooi gemaakt
Groetjes Miranda

gré zei

dat heb je heel erg leuk gedaan
freubelgroetjes gré

Aleida zei

Ik dacht al: als je het gaat pimpen kan het niet meer naar buiten....... Maar je hebt ze van karton gemaakt juist voor binnen! Het ziet er weer geweldig mooi uit. Helamaal af met die sneeuw en dat leuke vogeltje!
Ga je die voor buiten ook nog showen?
groetjes,

Geertje zei

Hallo Jolande,

Wat een prachtig vogelhuisje is dit geworden.
Ik ben nu al benieuwd naar de andere twee.

Groetjes Geertje,

jaimie zei

Hallo Jolande,

Dat heb je weer leuk gedaan hé! het ziet er beeldig uit zo!

Groetjes, Jaimie

Chantal zei

Erg leuk gedaan!
Groetjes Chantal

creatiesmarian zei

Zo dat is mooi gemaakt.
Veel freubelplezier verder met je vogelhuisjes. En het vogeltje is snoezig
Groet,Marian

heidy zei

Hoi Jolande,wat een lief huisje,zal je veel plezier aan beleefd hebben
Groetjes Heidy

Trudy zei

Hoi Jolanda, wat een prachtig vogelhuisje!!
e het vogeltje is zoooo schattig.
Groetjes Trudy

Anne's Cards zei

Wat prachtig ,héél mooi gemaakt !!

Miep zei

Wat leuk bedacht om ze voor binnen te maken.Erg mooi!Miep

Patricia zei

Dat ziet er weer piekfijn uit Jolande.
Misschien wel een leuke workshop straks voor de lente en dan met lekkere frisse kleuren?
Mijn wijn heb ik niet van genipt hoor ik geef hem cadeau aan mijn schoonmoeder.

Groetjes Patricia

Yvonne Rijk zei

Hoi Jolande,
Wat heb je er weer wat moois van gemaakt. Een echte eyecatcher hoor. Dat verdient zeker een mooi plaatje.Ben benieuwd naar die andere.
Groet van Yvonne.

jans zei

o jolande wat een schatje grt jans

miriam zei

Wat mooi jolanda
Ben heel benieuwd naar de andere

gr miriam

Crea Astrid zei

Wat een mooi en schattig vogelhuisje heb je gemaakt. Wat een lief vogeltje heb je ervoor geplaatst. Ben benieuwd hoe je andere vogelhuisjes eruit gaan zien.

De verjaardagkaart met de muffin heb ik dit keer op gewoon linnenkarton gestempeld.

Groetjes Astrid.

Gusta zei

ook dit ziet er weer prachtig uit

groetjes Gusta

marian zei

Hoi, Wat een gaaf huisje. Als ik vogel was wilde ik daar wel graag in nestelen.
Super. Gr Marian
PS. Ik heb op mijn kaart is de inkt van briliance.

jolanda zei

Wow, wat léuk!!! Wat ben jij toch ook creatief zeg! En nu zie ik ineens dat ik je vorige post helemaal niet gezien had... ook al zo leuk die lantaarn!
Lekker idee dat je je kerstkaarten al allemaal klaar hebt hé? Zelf doe ik er op dit moment helemaal niks meer aan... nou ja, volgend jaar wordt het vanzelf weer kerst! ;-)
liefs, jolanda

M@rjan zei

Jolande... jij bent echt een "queen" in dit soort dingen.
Weer zo'n mooi idee voor in huis! Ik weet zeker dat je er veel mensen mee zult inspireren! PRACHTIG!

En ja, ik ben ooit geweest in Emmen in de vlindertuin, maar wij hebben hier vlakbij in Leidschendam ook een Vlinderkas. Zo MOOI!

Groetjes, Marjan

Thea zei

Hier word je toch gewoon stil van, zo mooi!
Bedankt voor de sneeuwtip, hier ligt ook nog een volle zak!!

Groetjes Thea

Astrid zei

Schitterende huisjes Jolande erg leuk bedacht.
Groetjes Astrid

Esther zei

Echt een prachtig vogelhuisje geworden,superleuk.
Ik ben benieuwd naar de volgende.haha

Groethjes Esther

Aloesaloes zei

Werkelijk schitterend! Het uitgeknipte papier vind ik echt een extra mooi detail, wat een mooi geheel heb je zo. Ben benieuwd naar de andere die je gaat maken...

Groetjes, Loes

Elly zei

Oh Jolande, ook weer zoiets moois!!!

groetjes, Elly

Anette zei

wat een leuk idee! Erg leuk ook met die strooi sneeuw. Ik vond de flowersoft daar ook al erg op lijken en vroeg mij af of ik dat spul ook zo kon gebruiken......ja dus!!!!

Miranda de Groot zei

wat een prachtig huisje
groetjes miranda

Nora zei

Dat is een heuse villa voor het hippe vogeltje!

Riet zei

Ohhh wowwww Jolanda,Wat schitterend gemaakt,zo mooi papier,en dan dat vogeltje.
Echt super,ben er weg van,complimenten meis.

Liefs Riet.

martina's kaartjes zei

Wat ben jij een creatieve meid !! supermooi !
groetjes, martina
x

Jannie zei

OO wat is dit weer geweldig mooi Jolanda.
Wat een creativiteit zit hier in.

Groetjes Jannie.

Kim zei

Deze is ook wederom ontzettend mooi geworden!

regina zei

hoi

ooo supermooi!!

wederom gaaf gemaakt!!

gr regina

Margo zei

Wat een tof idee zeg!
Je hebt er een prachtige creatie van gemaakt !
Beeldig vogeltje en prachtig vogelhuisje !
Groetjes
Margo

Lia zei

Hier is maar 1 woord voor Jolande, Prachtig!!!!!!

groetjes Lia

Diane zei

Wat een geweldig idee. En dit exemplaar is weer goed geslaagd.

Groetjes,
Diane

Henriëtte zei

Je huisje is gaaf geworden Jolande, op naar de volgende. Ben benieuwd hoe het er allemaal uit gaat zien in jouw vensterbank.

Groetjes Jet

Chantal zei

Hallo Jolande,

Wat een vrolijke vogelhuisjes.

Groetjes Chantal

Wendy Kamp zei

Ohhh wat een prachtig huisje! Dit heb je echt heel mooi gemaakt!

Groetjes,
Wendy

Ans zei

Hei Jolande,
Echt ontzettend mooi. Dat geeft vast en zeker een heleboel sfeer in je huisje zo met de kerstdagen.
Groetjes Ans

Tineke zei

Wat een superleuk vogelhuisje heb je gemaakt Jolande!!! Dat staat super in je huis..
Groetjes, Tineke

Miranda zei

Echt supergaaf! Leuk als kerstdeco in huis, de vogeltjes buiten zullen het jammer vinden dat ze niet in kunnen trekken want wie wil er niet zo'n mooi huisje om in te wonen.
Ennnnnn super bedankt voor de onwijs gave tashanger, ik vind hem helemaal top!

gr
Miranda

Tineke's hobby zei

Wow wat is dit een schitterend vogelhuisje het is gewoon een plaatje heel mooi gedaan
Groetjes tineke

Hilda zei

Nou heb je mij gauw te pakken met een vogelhuisje........... ik vind het altijd zo gezellie in de tuin hé!!!
Maaaaaaaaaaar scrap vogelhuisje vind ik om te smullen. En deze is wel heeeeeeeeeeeeeeeeeeel mooi!
En je lantaarn hieronder, ja wat zal ik daar van zeggen: Ik ben verliefd!!!

Groetjes hilda

Wilma zei

Wat een leuk idee! Ik ben het met mijn voorgangers eens! Wat een schatje!

Milnie zei

ohhh dit is geweldig! en toch moet het een werk zijn geweest! petje af hoor!

liefs

Jannie zei

Jolande ik krijg de kaart niet te zien die je vanmorgen gepost hebt.ligt dat bij mij of heb je er al meer er over gehoord.

Groetjes Jannie.

susie zei

Wauw Jolande ! Dit is een prachtig vogelhuisje seg !
Als je nog andere gaat maken dan ben ik toch eens benieuwd hoe de volgende er gaan uitzien ! :)

nog een prettige avond , Susie

Marijke zei

Wat een leuk vogelhuisje zeg, Geweldig!
Groetjes,
Marijke

Wilma zei

Supercreatie Jolande! Ben benieuwd naar de andere! Freubel ze!
Liefs
Wilma

Yvonne zei

Een ontzettend mooi vogelhuisje, prachtig papier en je vogeltje is een schatje.
Ik ben benieuwd naar je andere huisjes.
Groetjes Yvonne.

pauline zei

ze zijn mooi geworden de huisjes!!!

Groetjes Paulina

Inge zei

Wat een knus huisje Jolande!