KLIK OP DE FOTO' S EN JE ZIET HET VERGROOT

zondag 13 februari 2011

Stempelkaart met kader.

Ik heb een kaart gemaakt met gehaakte randjes.
Onder de kaart geef ik uitleg hoe ik de randen haak.
Het papier komt van de Action.
Het kader heb ik met de cuttlebug geëmbost en daarna bewerkt met Distress-inkt.
Het ovaal heb ik gepoetst met 3 kleuren Distress-inkt en daarna heb ik de achtergrond tekst gestempeld (Making Memories)
De klaproos ( Penny Black) heb ik met bruine inkt gestempeld en bewerkt met embossing-poeder.

En dan nu de uitleg:Neem een strook papier van 13 x 2 cm.
Prik hier langs de rand gaatjes.
Ik gebruik hiervoor de Tim Holtz Liniaal.
In de liniaal zitten gaatjes en je prikt gaatjes ongeveer om de 4 milimeter, je hebt nu 40 gaatjes.
Haak 1 vaste in het eerste gaatje, haak 1 losse, haak 1 vaste in het volgende gaatje, haak 1 losse, haak zo door tot het eind en alle gaatjes gevuld zijn met 1 vaste.
Draai het werk, je haakt nu aan de verkeerde kant.
5 lossen - 3 lossen overslaan *( in vierde losse - 2stokjes- 2 lossen - 2 stokjes)- 3 lossen - 3 lossen overslaan * Herhaal van * tot * je hebt nu 9 waaiers - eindig met 3 lossen - 3 lossen overslaan ( eventueel 2 lossen overslaan i.p.v. 3 lossen) 1 stokje in de laatste steek.
Keer het werk, je haakt nu aan de goede kant.
1 losse - 1 vaste in boog van 3 lossen - * ( in de 2 lossen tussen de waaier van 4 stokjes, haak je 3 stokjes - 3 lossen - 3 stokjes) - 1 vaste in de boog van 3 lossen * Herhaal van * tot * eindig met 1 vaste in de boog van 3 lossen en met 1 vaste.
Dit is het eindresultaat.
De rand achter papier geplakt op een kaart.
Ik hoop dat het duidelijk is en vragen staat vrij.

Groetjes Jolande.

50 opmerkingen:

martina's kaartjes zei

wat een elegante, stijlvolle kaart ! heeel mooi gemaakt ! de stempel is supermooi en dat haken, knap uitgelegd, maar voorlipig niks voor mij. Ik waag me al aan het naaien, da's al voldoende uitdaging voor mij ! maar het blijft leuk !
groetjes, martina
x

marian zei

Wat een mooie kaart, het lijkt echt een schilderijtje. Leuk die uitlag van haken erbij, ik ga het snel eens proberen.

Groetjes Marian

anneke zei

wat een plaatje!!
liefs Anneke

Geertje zei

Hallo Jolande,

Wat weer een schitterende kaart heb je gemaakt.
Een heel mooi geheel.
En bedankt voor de uitleg voor het gehaakte randje.
Wie weet ga ik het nog eens uitproberen.

Groetjes Geertje,

jans zei

super mooi kaartje en wat een goed idee om er een randje langs te haken grt jans

Margo zei

Bedankt voor je uitleg !
Je kaartje is weer heel mooi geworden !
Groetjes
Margo

Marian de Maijer zei

Ziet er prachtig uit, en duidelijk uitgelegd
Groetjes

Neline zei

prachtig kaartje Jolande, dank je wel voor je duidelijke uitleg.
Ik ga hem zeker maken.
groetjes
Neline

Tineke zei

Prachtig is je kaartje Jolande!! En zo mooi met de gehaakte randjes. Ik heb ooit haken geleerd maar al jaren niet meer gedaan.
Groetjes, Tineke

Lia zei

Hij is weer geweldig hoor!!!!
Ik blijf voorlopig maar even bezig met mijn restjes en dan kaarten maken een beetje op de stampinup methode....

Diana zei

Prachtig kaartje,... ik vind je randjes geweldig!!

groetjes Diana

Patricia zei

OH wauw wat een mooie kaart enne.........
dat haken kan ik ook hoor whaaaaahhhhaaaaa.
nee hoor ik hou het nog even bij mijn blommen.
ik heb vandaag de katoen meegenomen bij Jose.

Groetjes Patricia

Annemarie en Merit zei

prachtige kaart en wat een super uitleg.

Judith zei

Super mooi randje, Jolande. Bedankt voor de uitleg. Ik wil dit graag leren en probeer graag je tutorial eens uit, wie weet...
groetjes Judith

Linda zei

Superleuk Jolanda. Komt ook weer op mijn to do lijst.

Gr Linda

Irene zei

Allemachtig wat ben jij creatief, dit is helemaal te gek en wat een duidelijke uitleg vwb het haken....ga ik echt eens doen want toen haken nog helemaal in was had ik overal gordijnen en kastrandjes dus...wie weet kan ik het nog!

Groetjes,

Irene

Liefs Ineke zei

Wauw wat is dit verschrikkelijk mooi. Geweldig Jolande.

Heel veel liefs en groetjes van Ineke

Frouwkje zei

Wat een mooi randje, Jolande.
Super!!!
Lieve groetjes, Frouwkje.

Martha zei

Dit is weer schitterend!! En bedankt voor de duidelijke beschrijving van de gehaakte rand :)
Groetjes,
Martha

Ageeth Holster zei

Hoi Jolande, ik heb eerst wel 5 minuten naar je kaart zitten kijken. Wat een prachtig exemplaar heb je weer gemaakt zeg. En dan de uitleg van het randje. Ik moest even goed kijken en tellen maar ik ga hem wel uitproberen. Hij is zooooo moooooi!!!
Lieve groetjes van Ageeth

M@rjan zei

Goh... ik zit echt met bewondering te kijken naar je turorial! Daar ben jij toch echt een KEI in!! Je kaart is prachtig, heel chic en mooi!

Groetjes, Marjan

Tineke's hobby zei

wat een prachtig stijlvol kaartje heel erg mooi dat haakrandje ik zal het ook weer eens proberen
Groetjes Tineke

Crea Astrid zei

Wat een prachtige kaart Jolande. Mooi gehaakt. Dit was het puntje waar we het van de week over hadden. Leuk is die.

Groetjes Astrid.

heidy zei

Hoi Jolande,geweldig mooi kaartje en een goede uitleg!
Groetjes Heidy

Miranda zei

Hoi Jolanda, wat een mooie sfeervol kaartje, en heel duidelijk je uitleg. Wanneer ik eens tijd over heb, haha, ga ik 'm zeker maken. Groetjes Miranda

Astrid zei

Wow Jolande wat mooie gedaan zeg, en de uitleg, je weet ik ben niet van het haken, maar ga toch maar eens een poging wagen.
Groetjes Astrid

Diane zei

Schitterend zeg! En wat een mooie uitleg erbij!

Groetjes,
Diane

gré zei

heel erg mooi jolande
apart
groetjes gré

Thea zei

Wat een prachtige kaart Jolande, heel stijlvol!
Ik vind hem heel erg mooi.

Groetjes Thea

susie zei

Jolande waar blijf je het halen !
Wat een prachtdingen maak jij toch steeds !
Dit is gewoon weer helemaal af ! En je geeft er nog eens goeie uitleg bij !
Weer knap hoor met je gehaakte randje !
Je bent een kei !!
Nog veel plezier .. :)

angelique zei

schitterend, een zeer stijlvol kaartje en je gehaakt randje is zo mooi!!

regina zei

hoi

schittrend kaartje!

en dat gehaakte randje vind ik super!!

gr regina

Lia zei

Prachtige kaart heb je weer gemaakt, en een handige duidelijke uitleg van je gehaakte randje, is een makkelijke.

Groetjes Lia

Henriëtte zei

Supermooie kaart en ook zulk mooi papier.
Bedankt voor de uitleg van het gehaakte randje. Ga ik hier opslaan.

Eveline zei

Wat een prachtige Kaart, Jolande !!

en die rand ik echt super, dankje voor de werkbeschrijving ;-)


groetjes


Eveline

Aleida zei

toen ik de kaart zag met het randje dacht ik: oo, dat wil ik ook....!!!!!!!
Gelukkig heb je er een tutorial onder gezet. Hoef ik niet te bedelen om de beschrijving. Heb mijn haakdoos hier nog staan.
Super bedankt!
PS: de rest van de kaart is ook heel mooi!

Wendy Kamp zei

Je kaart is echt prachtig geworden! Wat een leuk idee van de randjes, ziet er heel schattig uit.

Groetjes,
Wendy

Mandy's Magnolia cards zei

& ik was vandaag de gelukkige die dit mooie kaartje mocht ontvangen!! hij is super jolande!
ik vroeg het me al af hoe zou ze dat toch gehaakt hebben maar nu zie ik het echt heeeel erg mooi gedaan! je kaart krijgt een mooi plekje. bedankt voor het mee doen
groetjes, Mandy

Anne's Cards zei

Wat prachtig!!
Lijkt me een heel werk maar het resultaat is dan ook erg mooi!

Marijke zei

Ohhh Wauw!
Dit is Prachtig!!!
Bedankt voor de uitleg ik zal het zeker een keer gaan proberen!
Groetjes,
Marijke

Gusta zei

wat een mooie kaart en dank je wel voor de duidelijke uitleg.

Groetjes Gusta

miriam zei

Prachtige kaart jolanda

En bedankt voor de uitleg ,ik wist niet dat er zo'n makkelijke linaal was zeg Ik ga eens googlen.

gr miriam.

scraplouise zei

Prachtig stijlvol kaartje Jolande, en wat een schitterend haakwerk heb je weer gemaakt en wat een heldere uitleg.

gr.Louise

cristel zei

amaai hij is schitterend prachtig gehaakt randje en bedankt voor de uitleg
grtjs

thea zei

Wat geweldig dat haken zo langs je kaart,echt prachtig, ga ik gelijk uitproberen.
Jij gaf op mijn blog een reactie betreffende watermerken, vroeger deed ik dat via Faststone, perfect ging dat, alleen heb ik nu een apple computer en daar kan je al dat soort progamma's niet gebruiken.

Yvonne zei

Je kaart is weer prachtig en wat heb je het gehaakte randje duidelijk uitgelegd.
De foto's spreken voor zich, ik ga het ook eens proberen.
Groetjes, Yvonne.

Debbie zei

Heel vintage, erg mooi ennuh...mocht ik ooit het haken nog in de vingers krijgen, ga ik je uitleg zeker een keertje volgen!
xxDebbie

CreaAnneke zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
CreaAnneke zei

Prachig gedaan toppie, ik ben ook al bezig, maar heb drie vraagjes; 1. waar kun je de gaatjes liniaal kopen 2. welk garen en daarbij 3. welk nr van haaknaald? (dikte) kan ik dit per email horen?
hartelijke groetjes van Anneke v milligen
(rijkvanmilligen@kliksafe.nl) ben ook op het hobbyjournaal te vinden; anneke v m , daar mag een reactie ook.

Christine zei

Wat een geweldig blog. Nu ben ik nog maar heel kort in haakland en op zoek naar bij Eline's Huis passende patroontjes kwam ik jouw blog tegen. Ik probeer nu het randje op karton te haken, maar kan je mij vertellen wel nr. haaknaald en wat voor draad je hiervoor gebruikt heb? Ik gebruik haaknaald nr. 2 en bijpassend draad, omdat ik het anders niet door de gaatjes krijg. Toch lijkt jouw haakwerk luchtiger. Je bent een ware inspiratie voor me, heel erg veel dank voor de heldere uitleg.
Hartelijke groet, Christine Versluis