KLIK OP DE FOTO' S EN JE ZIET HET VERGROOT

dinsdag 8 maart 2011

Verpakking voor de candy.

Ik heb een verpakking om de gehaakte randjes/ bloemetjes van de candy voor Celia gemaakt, ze heeft het inmiddels ontvangen, dus kan ik het nu laten zien.
Ik heb linnenkarton gebruikt.
Eerst heb ik een strook dubbelgevouwen.
Onderaan de rand heb ik een gehaakt randje geplakt.
Toen heb ik een rand aan een andere strook linnenkarton gemaakt, dit is een nieuwe Nellie`s Multi Frame.
Daarop heb ik weer een stook met geëmboste roosjes geplakt.
Het roosje en de bloemblaadjes heb ik gehaakt.
Tussen de strook in heb ik een bewaarzakje (16 x 16 cm) voor kaarten geplakt met dubbelzijdig tape.
Dit geeft toch veel leuker weg zo.

De border van dichtbij, het fijne van deze rand is dat je hem kunt verlengen tot de juiste lengte.
Er zijn nog veel meer nieuwe snijmallen, kijk HIER maar eens.

De gehaakte roos heb ik van YOU TUBE
Ik heb er ook een beschrijving van opgeschreven.

3 dubbele bloem haken.
In de ring haken:

Toer 1: 3 losse, 1 vaste, 3 losse, 1 vaste, 3 lossen, sluiten met een halve vaste.

Toer 2. In de 3 bogen van 3 lossen * 1 halve vaste, 5 stokjes, 1 halve vaste.
Keer het werk, je gaat nu achter de bloemhaken:

Toer 3: 1 losse, haak je naald om de vaste van de vorige toer, haak 1 vaste, 4 lossen, haak door de lussen van het middelste stokje van het eerste blad van de vorige toer, haak 1 vaste, haak 4 lossen, haak de naald om de vaste van de vorige toer, haal 4 lossen, haak door de lussen van het middelste stokje van het volgende blad, haak 1 vasten, haak 4 lossen, ga zo door tot het eind van de toer, je hebt nu 6 boogjes, sluiten met een halve vaste.

Keer je werk en pak een andere kleur, je haakt nu weer aan de goede kant van de bloem.

Toer 4: in ieder boogje: 1 halve vaste, 6 stokjes, 1 halve vaste. Sluiten met een halve vaste. Je hebt nu 6 bloemblaadjes.

Keer het werk, je gaat nu achter de bloem haken:
Toer 5: 1 losse, * haak je naald om de vaste van de vorige toer, haak 1 vaste, 5 lossen, haak je naald om de vaste van de vorige toer* herhaal * tot * 6 boogjes, sliuiten met een halve vaste.

Keer je werk, je haakt nu aan de goede kant van de bloem.
Toer 6: in ieder boogje: 1 halve vaste, 6 stokjes, 1 halve vaste. Sluiten met een halve vaste. Je hebt nu 6 bloemblaadjes.

Je bloem is nu klaar, draad afhechten.

Celia heel veel plezier met de candy, ik zie er vast wel wat moois mee op je blog verschijnen.

Groetjes Jolande.

34 opmerkingen:

Ans zei

Hallo Jolande,

Een schitterend doosje daar zal ze heel blij mee zijn.

Liefs Ans

celia zei

Daar kan je van op aan....ik heb er nu al zin in!!!Het is echt schitterend, dit had ik niet verwacht....zooooo mooooi!
Zeg nu eerlijk....zijn het geen "rammetjes" op een rij? LOL!
Nogmaals heel erg bedankt!

@ Ans, ik ben er ook heel erg blij mee!!!

Fijne dag nog, Celia.

Ageeth Holster zei

Schitterend allemaal Jolande, Celia van harte en je boft maar met deze geweldige haakwerkjes!
Groetjes van Ageeth

M@rjan zei

Met zo'n mooie verpakking er nog bij is het helemaal af! Prachtig gedaan weer Jolande, je bent echt een kei in haken!
Gefeliciteerd Celia, erg leuk!

Groetjes, Marjan

Annemarie en Merit zei

Prachtig gemaakt Jolande, daar zal Celia zeker blij mee zijn de verpakking is al een kado op zich!!!!

gr annemarie en Merit

Linda zei

wauw dat heb je mooi gedaan en ook zo orgineel hè, het is weer wat anders als gewoon iets in een envelop ontvangen
gr linda

Wendy Kamp zei

Wat mooi gemaakt zeg! Eigenlijk is het nog een extra cadeautje erbij, mooi hoor.

Groetjes,
Wendy

heidy zei

Heel mooi gedaan Jolande!
Groetjes Heidy

Miranda de Groot zei

dat heb je heel mooi gedaan
groetjes miranda

martina's kaartjes zei

wat prachtig gedaan, zo gooien ze zelfs de verpakking niet weg natuurlijk !
groetjes, martina
x

Tinie zei

Dit is toch geweldig!!! Wat een schitterende verpakking!!

Groetjes Tinie

Thea zei

Prachtige haakwerkjes, en wat een leuke verpakking heb je er voor gemaakt.

Groetjes Thea

Patricia zei

Het ziet er zo compleet HEEL mooi uit zeg!
Mooie Candy hoor Jolande!
Groeten Patricia

Tineke zei

Wat een schitterende verpakking heb je om de candy heen gemaakt!! Dat is een verrassing als dat op je mat valt...;) Gefeliciteerd Celia!
Groetjes, Tineke

Look around the corner zei

Nou das altijd mooi om iets te winnen wat zelf gemaakt is. origineler kan niet.

Lia zei

Nou dat maakt een candy winnen nog leuker zeg, heel mooi,

groetjes Lia

crealinedance zei

Hoi Jolande Leuk zo'n candy.Fijn dat je ook de uitleg erbij hebt gedaan.Ga ik proberen.Gr.nel

Irene zei

Jolande, je bent geen haakster maar een haakSTER!!!!!!!!! Ik ben een beetje in verwarring, is die mooie border nu van Nellie Snellen of van Crealies??? Nellie Snellen heeft toch alleen maar van die dingen die alemaal in elkaar passen van rond, vierkant, ovaal et.etc. of loop ik hopeloos achter???
Deze vind ik supergaaf en die wil ik dolgraag hebben!!
Groetjes,

Irene

miriam zei

Mooi hoor jolanda .Daar zal ze wel blij mee zijn geweest zo mooi ingepakt.

gr miriam

hennie zei

Waaaaauw dat is leuk gedaan! Ik hou wel van een leuke cadeau verpakking!
Hennie

Marlies zei

Prachtig gehaakt! Een hele leuke cadeau!!
groetjes, Marlies

Yvonne zei

Och wat superlief zo'n mooie verpakking speciaal voor Celia.Prachtig!!Lieve groet Yvon

Riet zei

Wowwwww Jolanda,wat schitterend,prachtig heb je het gehaakt.

Liefs Riet.

Yvonne zei

Tjonge, de verpakking is een kadootje op zich.
Erg mooi.

Suze zei

Wauww dat is nog een mooi ontvangen Prachtig heb je dit gemaakt Jolande.

Groetjes Suze

Aleida zei

Wat een geweldige verpakking! Een kadootje op zich. Daar zal ze heel blij mee zijn.
groetjes,

scraplouise zei

Wat heb je dat weer schitterend gemaakt, echt een prachtig kado om te ontvangen.

gr.Louise

Linda zei

Dat ziet er leuk uit Jolan.

Gr Linda

Aloesaloes zei

Oooooh wat heb je de candy voor Celia schitterend ingepakt!! Echt een lust voor het oog met al het prachtige haakwerk.

Groetjes, Loes

Frouwkje zei

Hoi Jolande,
Wat geweldig leuk om je candy zo weg te geven!! Super!!
Lieve groetjes, Frouwkje

cristel zei

heel erg mooi gedaan super om zoiets te krijgen en je vorig kaartje is ook weer zo schitterend
grtjs

Desirée-ScrapDees zei

jeetje zelfs de candy wordt hier nog extra mooi ingepakt, zonde om uit te pakken!
Echt geweldig mooi gemaakt en nog eens extra jammer dat ik hem zelf niet gewonnen heb hihi

Judith zei

Je maakt het extra feestelijk, Jolande. Heel heel leuk gedaan en zo netjes gehaakt, daar ben ik nog lang niet...
groetjes Judith

Diane zei

Wat leuk en mooi zeg.

Groetjes,
Diane