KLIK OP DE FOTO' S EN JE ZIET HET VERGROOT

maandag 21 maart 2011

Uiltleg gehaakt randje.

Voor de liefhebber heb ik nog een uitleg van het gehaakt randje van deze kaart.

Tijdens de uitleg kom je picots tegen, hier de uitleg wat een picot is:
1 vaste - 3 lossen- in de eerste losse een vaste, je krijgt nu een klein lusje, dit is een picot.


Je begint je werk met een waaier en je eindigt je werk met een waaier.


* 1 vaste- 3 losse- 2 gaatjes eoverslaan * herhaal van * tot*. Je eindigt in het laatste gaatje met een vasste.


Keer het werk.
Begin de toer met:
1 halve vaste in de eerste boog van 3 lossen- 3 lossen, dit is je eerste stokje + 1 losse.

Haak in iedere boog:
* 1 stokje- 1 losse, doe dit 5 keer-( je hebt dus 5 stokjes met 1 losse tussen ieder stokje- je eindigt de waaier met een stokje) Haak in de volgende boog 3 vasten* Herhaal * tot * Je eindigt met een stokje.

Keer het werk. Je begint met een vaste tussen de eerste 2 stokjes.

Haak in iedere waaier:
* 1 vaste- 1 picot- 1 vaste tussen de volgende 2 stokjes - 1 picot -1 vaste tussen de volgende 2 stokjes - 1 picot - 1 vaste tussen de volgende 2 stokjes - 1 picot - 1 vaste tussen de laatste 2 stokjes - 1 halve vaste in de middelste vaste van de 3 vasten *
Herhaal van * tot *, je hebt op iedere waaier 4 picots. Je eindigt met een vaste tussen de laatste 2 stokjes.

Hecht de draad af.
Je kunt zo ook langs een cirkel haken, maar dan keer je je werk niet, je haakt gewoon rond.
Ik hoop dat het duidelijk is, vragen staat vrij.

Groetjes Jolande

15 opmerkingen:

Brenda en Astrid zei

Leuk dat je er een duidelijk uitleg begeeft.
Ziet er weer prachtig uit.
Groetjes brenda.

Neline zei

Geweldig Jolande, dank je wel! staat bij mijn favorieten. En ik ga hem zeker maken.
groetjes
Neline

Tinie zei

Wat een duidelijke beschrijving!!! Ik weet niet of er ook nog haken bij mij bij komt, maar bedankt!!

Groetjes Tinie

M@rjan zei

Wat goed van jou om dat weer uit te leggen, je hebt echt een tutorial rol naats je mooie creaties!

Hélène zei

wow.. mooi randje en goede uitleg.

Kaylee haakt redelijk, het bloemetje lukt met veel horten en stoten, zoals je wel las breid ze op het moment ook, ze wisselt het af. Ben het weekend zelf ook aan het haken geslagen.. althans.. een beginnerslesje.. kan het helaas niet, maar heb me voorgenomen dat ik het nu toch écht moet leren ;-)

Fijne avond,
Groetjes Hélène

Patricia zei

Bedankt JUF!
haha heel leuk ga ik zeker ook proberen.
Gr. Patricia

celia zei

...ik laat ze me maken...haha! De jouwe zijn super en ik wacht af om er wat moois mee te maken! Dank je wel voor de uitleg...maar voorlopig hou ik het bij kaartjes en LO's.
Veel liefs,Celia.

Inge zei

Wat vind ik dit MOOI!!! Maar haken en ik...het is nog nooit iets geworden hihi ;)

janny zei

Hoi, dit ga ik zeker doen als ik weer even tijd heb, moet eerst een vestje voor mijn kleindochter afmaken en dan wordt dit mijn project.
Ik heb hem opgeslagen en beankt voor de duidelijke uitleg.

Groetjes Janny.

Henriëtte zei

Hoi Jolande,

Ik heb je uitleg uitgeprint en al lekker zitten prutsen. Wat een leuk patroontje is het en wat gemakkelijk om te maken.
Dank je wel hoor.

Groetjes Henriëtte

miriam zei

mooie kaart en duidelijke uitleg .
Ik vindt het ook nog steeds leuk om te haken af en toe

gr miriam

Diane zei

Wat superlief steeds je duidelijke uitleg en foto's van je haakwerk. ik hoop tzt er eens wat mee te doen.

Groetjes,
Diane

Anoniem zei

Heel erg bedankt voor het haak patroontje.
Ik ga er zeker mee aan de slag.
groetjes,
Marleen

Anoniem zei

hoi, ik heb twee vraagjes als dat mag: prik je uit de losse pols of met een hulpmiddel en wat voor een garendikte gebruik jij? ik hoor het graag, vind je kaarten fantastisch!!

Cards by Jol zei

ik prik de gaatjes met de tim holtz lineaal, dit is een liniaal waar gaatjes inzitten en ik haak met haaknaald 1 of 1,25.