KLIK OP DE FOTO' S EN JE ZIET HET VERGROOT

zondag 24 april 2011

Geurzakje.

Ik heb dit patroontje ook gebruikt op een kaart (laat ik later zien) en toen kwam ik op het idee om het op heel fijn aïda stof te borduren en er een geurzakje van te maken.
Het borduurpatroon komt uit het boekje Natuurlijk Borduren (Martine Rippe).
Ik heb het eerst op papier gecopieerd en het patroon geprikt.
Toen heb ik het patroon op de achterkant van de stof gespeld en heb het daarna geborduurd.
Toen het borduurwerk klaar was heb ik heel voorzichtig het papier weggescheurd.
De bladeren heb ik ingekleurd met distress-inkt en de achtergrond heb ik gesponst met distress-inkt ( dit is op de foto niet zo heel goed te zien).
Het zakje dichtgenaaid en er Lavendel ingedaan.
Het kantje komt van de markt.
Het is echt zo'n ouderwets "truttig" geurzakje geworden, mooi voor in de linnenkast en het ruikt lekker.

Ik wil iedereen fijne, zonnige paasdagen wensen, vandaag ben ik vrij en morgen moet ik werken, dus ik ga vandaag van het zonnetje genieten.

Liefs Jolande.

35 opmerkingen:

Irene zei

Jolanda wat is dit super mooi !! Ik ben een grote fan van al die geurzakjes en heb er diverse in de kast maar dit is wel heel erg mooi zoals die lavendel er dik boven op ligt.wil je mijn adres, hihihi!!!

Gezellige Pasen, Irene

Miranda de Groot zei

het is een prachtig zakje geworden. en het zal ook heel lekker ruiken denk ik.
groetjes miranda

jaimie zei

Hallo Jolande,

Wat origineel en knap gemaakt !!

groetjes, Jaimie

Lia zei

Prachtig gedaan, knap bedacht en het zal heerlijk ruiken in je kast, geniet van je vrije dag,

groetjes Lia

Yvonne zei

Leuk bedacht en heel mooi gemaakt.
En lavendel ruikt zo heerlijk, mmmmmmm
Groetjes Yvonne.

Margo zei

Ik vind het echt prachtig geworden Jolande !
Wat goed gevonden om via het papier te werken !
Ik heb lang niet genoeg geduld om te naaien :)
Liefs
Margo

Crea Astrid zei

Leuk gedaan Jolande. Ziet er erg mooi uit. Grappig zo met die rijstekralen.

Jij ook een fijne dag nog.

Groetjes Astrid.

Astrid zei

Nou truttig of niet ik vind hem prachtig geworden hoor, en het ruikt lekker in de kast toch??
Groetjes Astrid

cristel zei

heel mooi en truttig maar nee das vintage ik vind hem prachtig en geniet maar van je vrije dagje hoor
grtjs

Riet zei

Wowww Jolanda,wat prachtig gemaakt

Liefs Riet.

Ans zei

Helemaal niet "truttig" hoor Jolande. Heel veel dingen van vroeger komen gewoon terug en zo'n heerlijk geurend lavendelzakje is er eentje van. Het zal vast heerlijk ruiken in jouw linnenkast.
Fijne 1e Paasdag verder.
Groetjes van Ans

Thea zei

Helemaal niet truttig! Hij is prachtig, ik hou hier wel van. Wat ben je toch creatief en veelzijdig.

Fijne paasdagen,
lieve groet,
Thea

gré zei

heel leuk
en het is niet truttig hoor
groetjes gré

miriam zei

mooi geworden jolanda

fijne dagen en geniet van het prachtige weer

gr miriam

Neline zei

wat heb je dat prachtig en leuk gedaan!
Helemaal niet truttig hoor!!

Fijne paasdagen
groetjes
Neline

Marian de Maijer zei

Prachtig geurzakje en wat een werk zeg
Heel leuk
Groetjes

Frouwkje zei

Wat creatief en mooi!! En helemaal niet truttig!!! Ik vind het echt prachtig!
Fijne 1e paasdag!
Liefs, Frouwkje.

M@rjan zei

Oh, wat leuk!! Mijn moeder makte zulke zakjes en na haar overlijden heb ik de opnieuw gevuld met lavendel en liggen in mijn lingerielade. ik vind het ook niet truttig, wel nostalgisch, maar dat is juist leuk. Heel mooi gedaan, Jolande!

Groetjes, Marjan

Linda zei

Haha totaal niet truttig joh, echt helemaal geweldig leuk
gr linda

Adrie van Rooten zei

Da's toch niet truttig Jolande , het is juist weer heel erg "ïn" al die oude spulletjes.
En ik houd daar erg van. Ik vind hem erg leuk bedacht,ben benieuwd naar de kaart die je er mee gaat maken.
Fijne paasdagen Adrie

Fieneke zei

Hoi, Leuk zakje, erg leuk verzonnen met die lavendel. Ik vind het ook wel leuk hoor zo'n truttig nostalgisch zakje.
Groetjes Fieneke

Aleida zei

Heel zomers! Net als het weer!
groetjes,

Scrap en Kaartenfun zei

Hoi die Jolande,

Dat "truttige"zakje lavendel is heel mooi geworden. Leuk dat markt lint erlangs en de langwerpige kraaltjes voor de bloem. Ik hou niet van lavendel, maar dit zakje mag je me kado geven hoor!
Groetjes en gezellige pasen verder.
Ik ben ook met een kaartje bezig, maar met dat mooie weer kom ik niet verder.
Groetjes Lida

Martha zei

Wat weer prachtig!!!!!
Groetjes,
Martha

celia zei

Wat knap, het is al jaren geleden dat ik nog eens geborduurd heb...het zou thans een fijne verandering kunnen zijn en je kan lekker van de tuin en zon genieten! Je brengt me op ideeën!;-)
Fijne Paasdagen,Celia.

hennie zei

Toch presteer jij het om zo'n "truttig" zakje te maken Jolande. Het zijn jouw woorden, ik krijg spontaan zin om weer op stof te borduren.
Ik heb de laatste dagen veel op papier geborduurd met het Sew Easy materiaal, ook erg leuk om te doen hoor.
Groetjes hennie.

janny zei

Heel leuk bedacht zeg en erg mooi gedaan en hihi zeker niet "truttig" hoor!
Is weer helemaal in joh dus hip.

handmade by chantal/ handmade gifts and toys zei

zo leuk!!!! mooi gedaan! lekker truttig idd ;-)

Henriëtte zei

Wat een leuk geurzakje. Ik snap wat je bedoelt met "truttig" hoor. Lekker in de positieve zin, lekker ouderwets maar een genot om naar te kijken.

Je nieuwst kaart staat wel in het dashboard, maar kan ik niet op je blog vinden. Jammer, want ik ben best wel nieuwsgierig hoe die er uit ziet.

Groetjes en fijne 2e paasdag
Henriëtte

Marlies zei

Ik vind je "truttige" geurzakje echt prachtig!! Super mooi gemaakt, leuk idee.
Je kaart hieronder is ook prachtig!
groetjes, Marlies

Wilma zei

Heel mooi! Ook je kerstkaart kan ik niet vinden op je blog maar wel in mijn dashboard. Wat een prachtige kaart! Ik hoop wel dat je hem alsnog op je blog zet!
Groetjes Wilma

Tineke zei

Je geurzakje is prachtig Jolande! En lavendel ruikt zo heerlijk...;) En truttig??? Helemaal niet!
Groetjes, Tineke

Gerd@ zei

Ik vind het een super leuk geheel Jolanda, is weer eens iets anders, en erg leuk gemaakt hoor!
Groetjes Gerda

Miranda zei

leuk idee Jolande, zal lekker ruiken enik ben dol op lavendel, je kaart van vrijdag is ook erg prachtig
knuf
miranda

regina zei

hoi jolande

wat een leuk idee,erg leuk gemaakt!

gr regina