KLIK OP DE FOTO' S EN JE ZIET HET VERGROOT

maandag 20 juni 2011

Kerst met een sketch van Mojo Monday.

Het papier is van Basic Grey (Eskimo kisses).
Ik heb een stans van Do Crafts gebruikt. (onderkant van de stroken papier)
De stiksteekjes langs de randen heb ik met de hand genaaid.
Op het lint heb ik de tekst gestempeld.

De bloemen zijn gemaakt met een pons van Nellie Snellen, het hart van de bloem is gemaakt met een sneeuwvlok-pons en daarop zit een strass-steentje.
De rand om de cirkel heb ik gehaakt en daarbij kraaltje meegehaakt.
Het hertje is van hetzelfde papier en heb ik in 3D opgeplakt, ik zie nu op de foto, als ik die vergroot dat het hertje niet netjes is opgeplakt, ga ik nog even veranderen.

Voor de liefhebber de beschrijving van het gehaakte randje:

Ik heb hiervoor een nestabilitie gebruikt.
Rijg evenveel kraaltjes aan de draad waarmee je haakt, als dat je boogjes op de cirkel hebt.
In dit geval zijn het 18 kraaltjes.
Haak per boogje: 1 vaste, 1 half stokje, 1 stokje, 1 dubbel stokje, kraaltje, 1 dubbel stokje, 1 stokje, 1 half stokje, 1 vaste. Haak tussen ieder boogje 1 losse.

Ik hoop dat het duidelijk is, heb je vragen dan hoor ik ze graag.

Groetjes Jolande.

44 opmerkingen:

Liefs Ineke zei

Hoi Jolande, wat is je kaart weer schitterend mooi.

Ik wens je een fijne dag vandaag.

Groetjes en liefs van Ineke

Kim zei

Wat een lief kaartje, dat hertje is zo schattig.
Mooie kleurtjes heb je ook gebruikt.

Groetjes van Kim

Tini zei

Hoi Jolande,

Enig! Eht heel leuk.
Wat ben je al druk met kerstkaarten!
Gr. Tini

Hannie St zei

Wauw.....wat een prachtige kaart Jolande,

groetjes, Hannie

Linda zei

wat een schitterend kaartje weer
gr linda

Tineke zei

Wat een lief kerstkaartje Jolande!
Groetjes Tineke

jaimie zei

Hallo Jolande,

Wauw, wat een mooi kaartje en wat een veel handwerk erop ség, knap!

Groetjes, Jaimie

M@rjan zei

Mooie kaart, Jolande en dat haakrandje erbij is prachtig!

Fijne dag, Marjan

Marja's Stamp Addiction zei

Schitterende kaart Jolande. En wat leuk je gehaakte rand. natuurlijk bedankt voor je beschrijving er bij. Klasse.
groetjes Marja

Miertje zei

Erg mooie kaart !!
Die haak rand is SUPER!!!
Gr, Miranda

Lia zei

Hij is prachtig, leuk te zien dat zo ook het oudere papier een bestemming krijgt,

groetjes Lia

Tinie zei

Wat een mooie kaart, met prachtige warme kleuren!!!

Groetjes Tinie

miriam zei

Mooie kaart ,wat leuk die kraaltje eraan

gr miriam

Thea zei

Prachtige kaart Jolande. Het gehaakte randje is ook al weer zo mooi gedaan met de kraaltjes!

Fijne dag,
groetjes Thea

Frouwkje zei

Prachtige kaart Jolande.
Ik blijf de gehaakte randjes ook superleuk vinden!!
Liefs, Frouwkje

redscrap zei

geweldig mooie kaart, heel bewerkelijk met het gehaakte randje, maar erg mooi!!
groetjes mina

Yvonne zei

Ontzettend mooie kaart.
Mooie stiksels en je gehaakte randje is ook weer prachtig.
Groetjes Yvonne.

Miranda de Groot zei

wat een schitterende kaart. mooi met die kraaltjes in het randje.
groetjes miranda

hennie zei

Het is weer een plaatje Jolande.
Leuk dat je kraaltjes meegehaakt hebt.
Dank voor je lieve reacties op mijn blog.
Groetjes en een fijne dsg toegewenst, hennie.

Jannie zei

Een heel mooi kerstkaartje Jolande, en het gehaakte randje met kraaltjes is echt super mooi.

Groetjes Jannie

gré zei

wat een leuk kaartje
geweldig
groetjes gré

Patricia zei

Prachtige kaart weer zeg!
Lig je nog op schema?hihi
Groeten Patricia

Aloesaloes zei

Prachtig kaart! Heel mooi papier en het hertje heeft mijn hart gestolen... De bloem met de gehaakte rand is schitterend en heel leuk dat je kraaltjes gebruikt hebt.

Groetjes, Loes

Annemarie en Merit zei

wat een pracht kerstkaartje,schitterende dat gehaakte randje.

Wilma zei

Het blijft mooi zo'n schitterend gehaakt randje en uniek met een kraaltje er nog bij! Prachtige kaart is het geworden!
Liefs Wilma

regina zei

wow een super mooi kaartje!!

en een schitterend gehaakt randje!

gr regina

crealinedance zei

Hoi Jolande Je hebt er weer iets mooi's van gemaakt.Gr.Nel

Marlies zei

Wat een super mooie kaart! Heel erg leuk met het gehaakte randje met kraaltjes eraan!
groetjes, Marlies

José zei

Wat een ontzettend leuk idee die gehaakte randjes!
Erg mooie kaart, ook de vier vlakken met de afgeronde, geponste onderkant vind ik super!
groetjes, Jose

Aleida zei

Leuk idee, bedankt voor het "recept".

Het is een heel mooi kaartje geworden!
groetjes,

Ans zei

Hallo Jolande,
Volgens mij zijn jouw handen altijd druk bezig. Wat een mooi kaartje heb je weer gemaakt en wat een leuk idee om het hartje van de bloem eens te doen met een kleine sneeuwvlokpons.
Vind het ook weer geweldig om bij je gehaakte randje eens een kraal te gebruiken. Wordt het net weer even anders.
Fijne avond verder.
Groetjes Ans

scraplouise zei

Waauw wat een prachtige kaart, je Haakwerk is weer schitterend.

gr.LOuise

Fieneke zei

Wat een lief kaartje en wat een werk, al die randjes stikken en de rand haken.
Groetjes Fieneke

Riet zei

Ohhh wowww Jolanda,Wat een prachtige kaart.

Liefs Riet.

Henriëtte zei

Hij is weer leuk Jolande en je hebt het weer voor elkaar om iets origineels met haken te verzinnen!!

Groetjes Jet

Crea Astrid zei

Prachtig gemaakt en leuk zo die kraaltjes tussen het gehaakte.

Groetjes Astrid.

Maia zei

Wow Jolande wat een schitterende kaart als je die krijgt met kerst laat je hem het hele jaar staan! Wat een werk met al die kraaltjes en dat haakwerk en ook nog eens die stiksteekjes!
Prachtig!
Fijne avond,
Groetjes Maia

Irene zei

Weer helemaal een a la Jolande creatie, schitterend!!!
Grappig he dat je op een foto zo duidelijk iets ziet wat je soms helemaal ontgaat als je er gewoon naar kijkt. Vandaag had ik hetzelfde alleen zat de kaart al in de dichte envelop dus niets meer aan te doen en nu een scheefhangende charm op de foto. Ach ja, het leven van een scrapster gaat niet over rozen LOL!!!

Irene

handmade by chantal/ handmade gifts and toys zei

leuk zeg ! weer een mooi kaartje!

Scrap en Kaartenfun zei

Hoi Jolande,
Wat een leuke bewerkelijke kaart heb je gemaakt. Enig die gehaakte rand, terwijl ik zelf helemaal niet van breien en haken houd. Daarom bewonder ik een ander er meer om.
Je hertje lijkt zo wel van vilt. Als je de foto niet uitvergroot is het niet te zien hoor.
Geinig gevonden het kerst papier in balkjes erachter. Kortom een heel leuk geheel.
Groetjes Lida

susie zei

O wat een lief kaartje en weer mooi met het gehaakte randje !
En das ne keer wat anders met de pareltjes eraan.
Prachtige creatie Jolande !
Je baby-doosje is een pronkstukje !

Fijne dag nog !

Rebecca zei

wat een prachtige en schattige kerstkaart!

groetjes Rebecca

Danielle zei

cute, cute, cute!
Ik ga het vanavond proberen lekker bij de tv
groetjes Danielle

cristel zei

hele mooie kerstkaart weer en je randje is schitterend en bedankt voor het patroontje
grtjs