KLIK OP DE FOTO' S EN JE ZIET HET VERGROOT

woensdag 28 september 2011

"Oude" foto's.

Ik heb foto's "oud" gemaakt, zo leuk om te doen.
Ik heb de foto's zwart/wit geprint op wit cardstock.
Goed in laten drogen, het beste is het om een dag van te voren te printen.
De randen zijn bewerkt met de distresser.
Daarna heb ik ze ingesmeerd met clear embossinginkt en daarna heb ik Utee Ultra dik embossingpoeder gebruikt, heatgun erop en dit bij elkaar 3x herhaald.
Toen heb ik de foto eventjes in de vriezer gelegd.
Uit de vriezer gehaald en daarna gebroken en scheuren erin gemaakt.
Met een blendingtool en distress-inkt (frayed burlap) over de foto gegaan en walla je hebt een oude foto, zo gaaf, ik heb de foto op dik karton geplakt.
Er zijn hierover op You Tube verschillende filmpjes te vinden.

Dit is een baby foto van mijn man.

En dit ben ik.

De foto's komen hier niet duidelijk over, wat wel jammer is, want effect is heel leuk.

Groetjes Jolande.

31 opmerkingen:

Linda zei

Wauw wat een leuk idee
gr linda

Miranda de Groot zei

Het is een heel leuk idee.
Groetjes Miranda

Patricia zei

Dat ziet er PRACHTIG uit zeg!!!!!
Groetjes Patricia

scraplouise zei

Wat eeen geweldig leuk idee, ik ga het zeker eens proberen, wat lieve foto's trouwens.

gr.Louise

martina's kaartjes zei

ze zijn super !!! heel erg goed gedaan ! zoals jij het beschrijft lijkt het net een recept hihihi... mooi resultaat,
ben benieuwd hoe je ze gaat verwerken....
nog een fijne dag,
grtjs, martina
x

Henriëtte zei

Wat gaaaaafffffff. Superleuk gedaan en wat een lieve babyfoto's zeg!

Groetjes Jet

Mandy's Magnolia cards zei

Wauw wat prachtig is dit!
echt super mooi :)
groetjes, mandy

miriam zei

Wat een lieve foto's en het resultaat ziet er prachtig uit
gr miriam

Margo zei

He Jolande wat tof zeg !
Dat is inderdaad een erg leuke techniek en ik kan me voorstellen dat ze er prachitg uitzien als ze naast elkaar staan of hangen !
Liefs
Margo

Thea zei

Goedemorgen Jolande,

Wat ben je toch vindingrijk, heel mooi gemaakt. leuke foto's!

Groetjes van Thea

Neline zei

oohhh....dat heb je weer gaaf gemaakt! Helemaal super. Ze zijn prachtig.
groetjes
Neline

Wendy Kamp zei

Prachtig gedaan hoor, mooi effect zo...
Je zult er vast een mooi vintageprojectje mee gaan maken, leuk!

Groetjes,
Wendy

gré zei

hoi jolande
bedankt weer voor de tip
heel mooi gedaan

groetjes gré

Tineke zei

Wat een leuk idee. Het geeft een mooi effect. Bedankt voor je uitleg.
Groetjes Tineke

Marian de Maijer zei

Geeft een prachtig effect heel mooi
Groetjes

Aloesaloes zei

Prachtig!! Hoe ouder het lijkt, hoe mooier het eruitziet! Heel sfeervol!

Groetjes, Loes

Fieneke zei

Wauw, ziet er echt heel gaaf uit!
Groetjes Fieneke

Astrid zei

Wat ziet dat er gaaf uit zeg, ga het zeker eens uitproberen.
Wow
Groetjes Astrid

Yvonne zei

Geweldig Jolande, wat een mooi effect.
Ik ken de techniek maar op deze foto's komt het wel heel mooi over.
Groetjes, Yvonne.

Riet zei

Dat ziet er schitterend uit Jolanda.

Liefs Riet.

Marja's Stamp Addiction zei

Wat gaaf Jolande. Heb dit nog niet eerder gezien. Maar je bent een plaatje hierop hoor en erg leuke techniek.
groetjes Marja

Gretha zei

Super zeg, geweldig om te zien.
Groetjes Gretha

Kim zei

Geweldig. UTEE is echt heel erg leuk om mee te werken.

Groetjes van Kim

M@rjan zei

Interessant om te lezen! Ik probeer juist oude foto´s op te knappen in Photohop, haha... maar dit is wel erg gaaf!

Groetjes, Marjan

Aleida zei

Het is wat werk, maar dan heb je ook wat! Heel leuk gedaan.
groetjes,

Ageeth Holster zei

Wat een idee weer van je Jolande, super gedaan, ik heb het spul ook in huis dus je hebt me op een idee gebracht.
Groetjes van Ageeth

Tineke's hobby zei

Wat een leuk idee en mooi gedaan
Groetjes Tineke

Brenda zei

Wat is dit een super idee zeg!!
Ik ga dit zeker onthouden en snel nieuwe inkt halen voor de printer zodat ik ermee aan de slag kan! Geweldig leuk!
Lieve groetjes brenda

Suze zei

Wauw wat ziet dit er geweldig uit Jolande, heel leuk ook om iemand kado te doen.

Lieve groetjes Suze

jolanda zei

Ooooooh wat leuk!!!! Ik ben gek op oude foto's en om ze op deze manier zelf te maken vind ik super!
Wel heb ik eens van die spanen doosjes geschilderd en daarna met spul erop (ik weet even niet meer hoe het heet) en toen kreeg je ook allemaal van die barstjes. Dit zal denk ik net zoiets zijn?
Nou zag ik ook nog dat ik je verjaardag helemaal gemist heb... *bloos*. Het is dus een beetje laat, maar alsnog van harte gefeliciteerd Jolande!!!
groetjes, Jolanda

Crea Gea zei

Wauw wat gaaf,leuk om te doen