KLIK OP DE FOTO' S EN JE ZIET HET VERGROOT

dinsdag 3 januari 2012

Cadeau-doosje voor Patrick

Ik was een strandwandeling aan het maken en wat vind ik daar?.......
Een verweerd, oud doosje, is vast van een piraten-kapitein geweest.
De piraat was zo slim om de sleutel aan het doosje te bevestigen, anders had ik het doosje moeten open breken, want ik ben een vrouw, dus nieuwsgierig wat voor schat er in het doosje zit.

Gelukkig is de afbeelding van de kapitein zijn liefje goed bewaard gebleven.
De afbeelding komt van internet,is eigenlijk een tattoo,( staat misschien ook wel op de kapitein zijn borst?) en heb ik al een tijd geleden ingekleurd, met Derwent-potloden.


Hier is het slot op het doosje te zien (Tim Holtz), ook het sleuteltje op de voorkant is van Tim Holtz.
Enne, ook zo nieuwsgierig naar de schat........

Zeebanket, lekker ruiken dat het deed tijdens het maken en er dan niet één mogen snoepen, moeilijk hoor.

Ik heb het originele doosje waar de chocolade inzit, beplakt met taupekleurig cardstock.
Daarna stukken er weer afgescheurd.
De randen met Gesso bewerkt, daarna de randen met zwart acrylverf bewerkt en met een make-up sponsje uitgeveegd, verder nog gepoetst met distress-inkt.
De randen van de afbeelding gescheurd en bewerkt met Distress-inkt,
De radertjes op het doosje zijn gemaakt met een alterations van Tim Holtz, van lichtblauw cardstock en weer lekker met distress-inkt gepoetst.
Om het sleuteltje een stukje touw geknoopt en vastgeplakt met tacky-tape.
Het doosje sluit met een stukje klittenband.

Dit doosje heb ik voor Patrick gemaakt, voor de kerst, hij vind het heel mooi en de inhoud ook niet verkeerd.
Ook voor Anouk heb ik een doosje gemaakt, dat laat ik de volgende keer zien.

Ik wil nog even vertellen dat het gedicht bij mijn nieuwjaarswens (bericht hieronder) van internet komt, ben zelf niet zo'n ster in gedichten maken.

Groetjes Jolande.

34 opmerkingen:

Miranda de Groot zei

het ziet er geweldig uit.
groetjes miranda

Gusta zei

wat een mooi doosje Jolande
en ook jij al het goeds voor 2012

Gr Gusta

gré zei

een heel leuk en lekker doosje

groetjes gré

Linda zei

Wauw wat gaaf gedaan joh, heel erg mooi en lekker
gr linda

heidy zei

Begrijp best dat die hier blij mee was haha
Bedankt voor je lieve berichtje,nou alles in rustiger vaarwateren komt ga ik haar steeds meer missen
Groetjes Heidy

Patricia zei

HAHA wat gaaf en wat een SPANNEND verhaal!!!!!
Heel erg leuk Jolande, ik weet zeker dat hij dit PRACHTIG gaat vinden.
Groetjes Patricia

Margo zei

Waaw wat ontzettend knap Jolande !
Dat doosje is echt prachtig !
Liefs
Margo

Tini zei

Heel leuk gedaan zo, wat een karwei is dat geweest!
Gr. Tini

Henriëtte zei

Wat heb je er een sappig verhaal bij gemaakt! Leuk om te lezen.
Je doosje is schitterend. Kan me voorstellen dat Patrick dat mooi vindt en de inhoud lekker.
Heb je hem dat verhaal ook verteld???

Groetjes Jet

hennie zei

Leuk om met zo'n spannend verhaal wakker te worden. je zou best schrijfster kunnen worden hoor. Bijzonder origineel allemaal en een prachtige creatie.
Je nieuwjaarsgedicht kreeg ik van een andere blogvriendin op een kaart toegestuurd. Je bent niet de enige die het wilde gebruiken.
Er ligt weer een nieuw jaar voor ons, ik hoop dat ik nog veel van je craties kan genieten Jolande, bij jou is het altijd genieten.
Lieve groetjes hennie.

scraplouise zei

Nou je bent het nieuwe jaar goed begonnen met dat prachtige verhaal. Schitterend doosje heb je gemaakt en ik me voorstellen dat je je in moest houden.

Fijne dag,
LOuise

Miertje zei

Prachtig dit doosje !! en dan nog zo'n mooi verhaal erbij geweldig
Gr, Miranda

Esther zei

Prachtig verhaal en een heel leuk idee.
Zal hij zeker blij mee zijn.

Groetjes Esther

Mieke zei

Haha, ik trapte er al bijna in!
Wat heb je dat leuk geschreven en gemaakt!

Tinie zei

Wat een super leuk verhaal erbij!!! Geweldig mooi zeg en wat grappig dat de kapitein ook al van TH had gehoord!!!

Groetjes Tinie

martina's kaartjes zei

wat een fantasie ! en creativiteit ! heel mooi gemaakt ! super resultaat, de kleuren zijn helemaal mooi op elkaar afgestemd,
nog een fijne (hier winderige) dag
grtjs, martina
x

Frouwkje zei

Hoi Jolande,
Wat een gaaf verhaal heb je erbij geschreven!! Het doosje is prachtig en de afbeelding is super leuk!!
Liefs, Frouwkje

Lia zei

Leuk zo'n spannend ( bijna geloofwaardig ) verhaal, en het doosje is prachtig geworden, de inhoud? Mmmmmmmmm ben er gek op, maar voorlopig even verboden haha,
Groetjes Lia

Neline zei

Wat kan je goed schrijven...verborgen talenten misschien;)
Het doosje is super geworden. Heel erg leuk gedaan.
groetjes
Neline

José zei

Nog de allerbeste wensen voor 2012 Jolande!
Wat een enig blogitem joh! En je tekenwerk is onverminderd fantastisch! Wat een mooi afbeelding ook zeg. Een superdoosje!
Liefs, JOse

Irene zei

Wat een enig verhaal Jol, nog een nieuw talent alsof je er al niet meer dan genoeg hebt!
Mooi en lekker doosje en wat een gave afbeelding en zoo mooi ingekleurd!!

Liefs, Irene

Miranda zei

Hoi Jolanda, ook nog een heel gelukkig en gezond Nieuwjaaar! Wat een schattig doosje heb je gemaakt.....vind ik nou nooit op het strand....haha groetjes Miranda

Yvonne zei

Leuk doosje. Mooi gemaakt.

Tineke zei

Super dat precies jij het doosje van de piraat vond.... Leuk geschreven ;-)
Schitterend is het doosje en de inhoud is zeker niet verkeerd!
Groetjes Tineke

Marian de Maijer zei

ZIet er prachtig uit
Groetjes

Crea Astrid zei

Allereerst een gezond, gelukkig en creatief 2012 toegewenst.
Wowwww, wat een prachtig doosje heb je voor je zoon gemaakt. Leuk plaatje heb je er ook voor gebruikt en mooi ingekleurd. De inhoud ziet er ook lekker uit.

Groetjes Astrid.

Marlies zei

Hele mooie, spannende verhaal over een super mooie doosje! Schitterend gemaakt. Het plaatje vind ik ook heel mooi en je hebt het GEWELDIG gekleurd!! groetjes, Marlies

Marja's Stamp Addiction en Marja's Creativity zei

In één woord prachtig Jolande. En wat een heerlijk fantastisch verhaal.
groetjes Marja

Elly zei

Helemaal gaaf Jolande!!!!
Leuk je verhaaltje erbij :-)

groetjes, Elly

Marijke zei

Wow, wat prachtig zeg!!!
Erg mooi gemaakt en verteld!!!

Groetjes,
Marijke

cristel zei

wat een originele manier zeg en heel passend voor een man
grtjs

Fieneke zei

Wat een leuk verhaal, maar vooral wat een leuk doosje! Weer super mooi gemaakt.
Groetjes Fieneke

miriam zei

nog de beste wensen voor 2012
schitterende doosje en wat een mooie afbeelding erop
gr miriam

thea zei

Super leuk, en wat een leuk plaatje wat je van internet hebt afgehaald.