KLIK OP DE FOTO' S EN JE ZIET HET VERGROOT

woensdag 18 april 2012

Hendrik-Jan de tuinman.

Een kaartje gemaakt voor de challenge bij Dutch Card Lovers
Het thema is "Holland ".
Ik heb op glad kaartkarton de achtergrond gestempeld ( Penny Black) en het geëmbost met clear embossingpoeder.
Daarna heb ik een strook papier over het midden gelegd, zodat dit wit bleef.
Het bovenste en onderste gedeelte heb ik gepoetst met distress-inkt.

Ik heb een rand gestanst (Creatables) uit een dubbele witte kaart.
Hierop heb ik de "vlag" geplakt.
De bomen zijn gemaakt met Creatables en heb ik gekleurd met aquarelkrijtjes.
De vlindertjes (pons van het Kruitvat) heb ik ook gekleurd met de krijtjes, op het lijfje heb ik een stukje touw geplakt.
De grassprietjes zijn gemaakt met een stans van Crealies en gekleurd met distress-inkt.
Nog een strik gemaakt met een stuk touw.
Het afdrukje heb ik met 3D kussentjes opgeplakt.

Het afdrukje is een snoesje van Marianne Design, ik hem hem Hendrik-Jan de tuinman genoemd en ingekleurd met Derwent potloden.
Ik denk dat het "Holland " thema wel goed is gelukt.

Groetjes Jolande.





41 opmerkingen:

Lia zei

Hij is zeker goed gelukt, wat een oer Hollandse kaart, heel leuk,
groetjes Lia

miriam zei

Hele mooie oerhollandse kaart jolanda .Leuke titel heb je hem meegegeven
bedankt voor je deelname aan dcl
gr miriam

Henriëtte zei

Yep, hollandser kan niet. superleuk bedacht weer zeg!
Groetjes en morgenochtend een gezellige workshop-ochtend.

Jet

Anneke klerks zei

zo hollands!!!
Mooi gedaan hoor SUCCES!!!!

liefs anneke

Riet zei

Wat een prachtige kaart Jolanda.

Liefs Riet.

Brenda zei

Heel erg leuk dit kaartje, Jolande!!
Lieve groetjes Brenda

heidy zei

Wat een leuke kaart Jolande!
Groetjes Heidy

Hanny zei

Heel erg mooi dit Hollandse kaartje!!

Groetjes Hanny.

Ans zei

Echt een Hollands kaartje, leuke naam ook voor het kaartje.

Liefs Ans

Jannie zei

Wow wat een geweldig leuke kaart Jolande en ik vind de tekst heel erg leuk en heerlijk Hollands.

Groetjes Jannie.

Neline zei

wat leuk zo'n hollandse kaart! Hendrik Jan staat er best bij. Prachtig ingekleurd ook.
groetjes
Neline

Hannie St zei

Wauw....wat een mooie kaart Jolande.
Heel mooi, de achtergrond.

groetjes, Hannie

crealinedance zei

Hoi hoi is helemaal leuk zo.gr.Nel

Aleida zei

Leuk dat je ook een Hollandse achtergron gemaakt. Mooi kaartje!
groetjes,

Crea Astrid zei

Wat een mooie kaart. Weer prachtig ingekleurd.

Groetjes Astrid.

janny zei

Nou die is zeker goed gelukt hoor, leuke kaart!!
Groetjes Janny.

Miranda de Groot zei

Wat ontzettend mooi gemaakt.
Groetjes Miranda

Suze zei

Een hele mooie Hollandse kaart Jolande.

Lieve groetjes Suze

marian zei

Dit is dus echt wel hollands. Het is een hele levendige kaart. heel mooi. Groetjes Marian

gré zei

wat een heel leuk kaartje
mooie kleurtjes

groetjes gré

José zei

Gaaf gedaan Jolande! Ik zie de vlag! Mooi de bomen en het kereltje in het midden. Mooi kleurwerk!
Tof dat je weer meedoet met DCL hoor.
Groetjes, Jose

Irene zei

Jolande wat een super leuke kaart, enig gevonden om het Holland thema op deze manier uit te beelden!!!!

Liefs, Irene

Marja zei

Wat heb je dat weer mooi bedacht. De stempel is ook erg leuk.

Durvina zei

Wat een super leuke holland creatie, hier is over nagedacht!

groetjes, Durvina

rosalien zei

Wat een geweldig tafereel heb je ervan gemaakt. Je kaartje is zeker goed gelukt. ;) Bedankt voor het meedoen met de DCL.

Groetjes Rosalien

Anja (scrappie) zei

Wow gaaf kaartje hoor met veel oog voor detail. Leuk dat je meedoet bij DCL.

Patricia zei

Wat een LEUKERD weer Jolande!!!!
Tot vanavond......
Groetjes Patricia

hennie zei

Hij is geweldig...
Hennie

scraplouise zei

Wat een geweldige kaart Jolande!.

gr.LOuise

Yvonne zei

Dat is zeer zeker een oerhollandse kaart. Ik vind hem erg leuk, de tekst is heel toepasselijk.
Groetjes Yvonne.

Wendy Koorevaar zei

Ahh deze is echt leuk! Wat een geinig mannetje heb je gebruikt en je kleurwerk ziet er weer top uit!


Liefs,
Wendy

Tineke zei

Superleuk is Hendrik-Jan de tuinman!
Groetjes Tineke

Marlies zei

Het is zeker goed gelukt Jolande! Wat een leuke vrolijke kaart met Hendrik-Jan! groetjes, Marlies

Adrie zei

Ja hoor echt Hollands Jolande , en wat is je afdrukje weer mooi ingekleurd.
Groetjes Adrie

Ellen zei

Wat een geweldige Hollandse creatie Jolande!
Bedankt voor je deelname aan DCL.
Groetjes Ellen

Angèle zei

Hendrik Jan kan vandaag weer naar buiten. Genoeg te doen in de hollandse tuin dunkt me ;)
Heel leuk kaartje Jolande\!
Dank je wel voor het meedoen bij DCL.

Groetjes, Angèle

jaimie zei

Hallo Jolande,

Prachtige kaart en wat een werk moet je eraan gehad hebben !

Groetjes, Jaimie

M@rjan zei

Vind hem heel erg mooi! Een echt Hollandse bloementuin, met de mooie roo/wit/blauw achtergrond en de mooie boom! En wat een leukerd, die tuinman. Leuk dat je meedoet met DCL!

Groetjes, Marjan

feronia-the-witch zei

mooi verjaardag kaartje

Ineke zei

Ik vind hem super. Heel leuk gedaan.

Groetjes,

ineke

Ans zei

Een hele mooie kaart Jolande en echt Hollands. Geweldig zoals je dat rood, wit en blauw hebt verwerkt.
Groetjes Ans