KLIK OP DE FOTO' S EN JE ZIET HET VERGROOT

dinsdag 14 augustus 2012

Butterfly Art Journal.

Donderdag avond heb ik weer een art journal gemaakt, tijdens een gezellige avond met Patricia en Francisca.
De achtergrond heb ik gemaakt met acrylverf van het Kruitvat.
Ik heb dotjes verf in verschillende kleuren op het papier gedaan en dit uitgewreven met een vochtige kwast.
Daarna heb ik er glimmertmist (Pearl) opgespoten en gedroogd met de heattool.
In de hoeken heb ik met blauwe verf gestempeld, dit vond ik niet zo mooi en toen heb ik er met een sjabloon en paarse inkt de blaadjes er overheen gesponst.
De cirkels heb ik met een sjabloon en verf gesponst, eerst een paar met paars en witte acrylverf. 
Het paars vond ik te donker en ik ben er met verdunde witte verf overheen gegaan.
Het wit vond ik te wit en daar ben ik met blauwe inkt overheen gegaan.
Een paar rondjes heb ik bewerkt met een lijmpen en fijne glitters.
De bloemen rechtsonderaan zijn gestempeld met Artemio stempels.
De tekst zit bij de stempelsheet van de vlinders, deze was te klein en heb ik in Word gemaakt.

De vlinders zijn stempels van Chocolate Baroque,  ik heb ze ingekleurd met de acrylverf en toen dit droog was heb ik de schaduw met derwent potloden gemaakt.
Op de witte gedeeltes heb ik met de lijmpen, fijne glitters aangebracht.
Zijn ze niet fantastisch de vlinders? (dank je wel Miranda D).

Ik heb met veel plezier aan deze pagina gewerkt en blij met dit resultaat.

Wil ik jullie nog bedanken voor de leuke, lieve en enthousiaste reacties op mijn vorige art journal post, ik moet oppassen dat ik niet naast mijn schoenen ga lopen, ha ha ha.
Ik moet bekennen dat ik eerst dacht dat dit niets voor mij zou zijn, maar ik vind het heerlijk om te doen, leef me er helemaal in uit, moet mezelf aanwennen om niet alles uit te willen meten ( en dat is heel wat voor een pietje precies).
Dank je wel Miranda B, voor mijn nieuwe verslaving (LOL).

Groetjes Jolande.

28 opmerkingen:

Saskia zei

Hoi,
Wat een prachtige artjournal pagina weer. Ik vind het heel mooi gedaan, de kleuren zijn mooi en met vlinders is het voor mij altijd goed. Je hebt mooie technieken gebruikt met veel details die door je beschrijving opvallen . Waarschijnlijk zie jedie in het echt ook, maar op een foto zie je dat minder.Ik zou alleen zelf de tekst zo hebben opgeplakt waar naar mijn idee de rustpauzes horen, voor mij was het even lastig om de tekst zo te lezen, maar dat kan ook aan mij liggen hoor. Ik vind je pagina super. Heb je ook al zo n mooi boek waar het in zit of bewaar je ze op een andere manier?
Groetjes Saskia

Neline zei

Wat een prachtige pagina heb je weer gemaakt! Heel mooi van kleur en de vlinders zijn echt heeeel mooi.
Je vorige pagina is ook geweldig!!! Leuke verslaving hé!
Ik herken het ook dat ik eigenlijk toch iets te netjes bent.
groetjes
Neline

gré zei

het is super jolande
zeer mooie kleuren

groetjes gré

Rema designs zei

Wauw en die vlinders wauw

Groetjes rebecca

Astrid zei

Echt super mooi gemaakt dit zeg. Geweldig.
Groetjes Astrid

M@rjan zei

Wat een kunstwerk! Vooral je vlinders vind ik geweldig mooi!

crealinedance zei

Hoi hoi Dat is zeker een super art journal.Gr.Nel

Patricia zei

Echt SUPER SUPER deze pagina!!!!
Ik vind hem echt zo PRACHTIG van kleur en alles klopt gewoon.
Was weer gezellig....
Groetjes Patricia

Crea Astrid zei

Wat prachtig gemaakt en erg mooi van kleur.

Groetjes Astrid.

Irene zei

Jolande ik vind het helemaal te gek. Als ik zo lees hoe het is ontstaan .....als het niet naar je zin is er lekker weer met iets anders overheen, is het te donker weer wat wit en dan een potlood en een glimmertje ....de mogelijkheden zijn eindeloos!! Vroeger aquareleerde ik, zo'n precies werkje dus ik ben daarna overgestapt op acrylverf en het was heerlijk, eindloos doorknoeien tot het naar je zin was en dit is dus net zo iets, gaaaaaaaaaaaf!!!

xx Irene

Hanny zei

Weer helemaal super Jolande en je hebt prachtige kleuren gebruikt.

Groetjes Hanny.

Marian zei

Echt een kunstwerk hoor en prachtig de vlinders
Groetjes

heidy zei

Wow super mooi Jolande!!!
Wat een werk zit erin maar dan krijg je wel wat!!
Groetjes Heidy

Ans zei

Jolande, wat mooi!!!!!!!! En dan de tekst op de kaart. Ben er echt van onder de indruk. Geweldig.
Ik houd erg van vlinders. Ze hebben een speciale betekenis voor me. Vandaar dat de tekst me ook zo aanspreekt.
Een heel groot compliment meer dan verdiend hoor!
Groetjes Ans

Marja's Stamp Addiction en Marja's Creativity zei

Ja inderdaad het werkt verslavend hoor Jolande. Maar wat heb je een schitterende pagina gemaakt. Ben er echt helemaal weg van. De kleuren zijn natuurlijk al mijn en de vlinders, wat gaaf gedaan. Echt ik kijk uit naar je volgende. Super.
Groetjes Marja

Fieneke zei

Wauw, wat super mooi Jolande, gave kleuren, een hele mooie achtergrond en super mooie vlinders, helemaal top.
GroetjesFieneke

Aleida zei

Net zo lang door schilderen tot alles perfect is. Hij is dan ook super geworden.
groetjes,

Riet zei

Schitterend Jolanda,ohh wat zijn die vlinders mooi.

Liefs Riet.

Rebecca zei

supper mooi gedaan Jolande en vindt je vlinders prachtig!!

groetjes Rebecca

Lia zei

Wauw, wat zijn je vlinders schitterend mooi zeg,
groetjes Lia

Ans zei

Een supermooie pagina, mooi die paase kleuren en een prachtige vlinder.

Liefs Ans

Hélène zei

Wowie! Dit ziet er super uit... Geweldige achtergrond en de vlinder is erg mooi.

Groetjes Helene

Marlies zei

Een schitterende Art Journal creatie met prachtige vlinders!! Het is ook een heel mooi techniek! Je blog ziet er ook mooi uit met je nieuwe LO. groetjes, Marlies

Miranda zei

WOW wat een prachtige pagina en wat een superkleuren echt helemaal TOP!!
inlijsten en aan de muur...daar hoort tie thuis
(graag gedaan hoor die verslaving LOL)

jaimie zei

Hallo Jolande,

Geweldig knap gedaan !!

Groetjes, Jaimie

cristel zei

wauw echt heel mooi je vlinders vindt ik super en als ik goed gelezen heb kan je dus gewoon met je derwents over acrylverf heen gaan en al die details kortom gewoon weer toppie
grtjs

Wilma zei

Hihi! Diezelfde Miranda heeft mij ook al verslaafd gekregen! Maar, Jolande, ik vind je pagina heel mooi geworden en zie graag meer werk voorbij komen van je!
Groetjes Wilma

Yvonne zei

Prachtige pagina, hele mooie kleuren. Wat leuk dat je lekker door hebt gekliederd toen je nog niet tevreden was, meestal komen daar de mooiste pagina's uit voort. De vlinders vind ik super.
Groetjes Yvonne.