KLIK OP DE FOTO' S EN JE ZIET HET VERGROOT

zaterdag 18 augustus 2012

Daar alleen kan liefde wonen........


Daar alleen kan liefde wonen
daar alleen is het leven goed
waar men blij en ongedwongen
alles voor elkander doet.
Mijn vader had in mijn poëzie-album dit versje geschreven en daarbij elfjes getekend, hierdoor geïnspireerd heb ik deze art journal pagina gemaakt. 

Eerst heb ik de achtergrond gespoten met dylusions-inkt.
Daarna heb ik de bloemblaadjes gestempeld (dylusions- stempel).
De onderrand gestempeld (dylusions- stempel).
De paddenstoelen gestempeld (dylusions-stempel).
Met een sjabloon heb ik structuurpasta aangebracht.

De tekst heb ik  opgeschreven, dit is nog niet goed gelukt, maar oefening baart kunst, dus blijven oefenen.

De linkerpagina, ik heb de paddenstoelen nogmaals op aquarel papier gestempeld, ingekleurd met aquarel-potloden, uitgeknipt en opgeplakt, 
De stammen van de paddenstoelen heb ik met een waterkwast nat gemaakt, daarna gedept met een stukje keukenpapier zodat je de inkt opneemt.
De stammen heb ik daarna met gesso geverfd. 

De rechterpagina, hier kun je de structuurpasta goed zien, dit geeft zo'n leuk effect.

Ook de blaadjes heb ik na het stempelen nat gemaakt met een waterpenseel en gedept met een stukje keukenpapier, dit keer zo gelaten en niet geverfd en dan krijg je dit effect, daarna met een zwarte fineliner de lijnen overgetekend.

De fairy is een kleurplaat en heb ik bewerkt in word, ingekleurd met dezelfde inkt waar ik de achtergrond heb gespoten, de vleugels heb ik bewerkt met glitterlijm.

Groetjes Jolande.

28 opmerkingen:

Marja's Stamp Addiction en Marja's Creativity zei

Ik waan me in sprokkjesland, wat is dit mooiJolande. Super kleurcombi en schitterend tafereeltje. prachtig elfje.
groetjes en fijn weekend
Marja

Lia zei

Wat een mooi tafereel, het elfje, je achtergrond heel erg mooi met al die kleuren, inderdaad sprookjesachtig,
groetjes Lia

martina's kaartjes zei

wat PRACHTIG !!!! supermooi ! de kleurtjes, alle mooie details, gewoonweg toppie ! heeeeeeeel geslaagd moet ik zeggen ! en zeg nu zelf, de spreuk is ook helemaal mooi om dit geheel een totaal effect te geven ! ga zo maar door ! dit snakt naar meer !
grtjs, martina
x

Mieke zei

Ohwww deze is gewoonweg perfect! Wat een fantastische, sprookjesachtige droomwereld heb je hier gecreëerd!

gré zei

wat geweldig mooi jolande
je word een echte kunstenaar
heel erg mooi die elfjes met die mooie kleur
geweldig

groetjes gré

Neline zei

Wat gaaf zeg! Je hebt de smaak te pakken. Mooi gedichtje heb je erbij en inderdaad...heel lastig om een tekst te schrijven, ik vind 'm goed gelukt bij je.
groetjes
Neline

crealinedance zei

Hallo deze is ook weer mooi.Gr.Nel

Patricia zei

Echt zooooooooooooooooo MOOI!!!!!!!!
Groetjes Patricia

Crea Astrid zei

Wat prachtig gemaakt zo. Mooie kleuren heb je ervoor gebruikt.

Fijn en zonnig weekend.

Groetjes Astrid.

Yvonne zei

Ooh wauw wat geweldig mooi. Dit moet de elfenhemel wel zijn, wat een mooie sfeer heb je neergezet. Leuk dat je het versje van je vader hierin hebt verwerkt.
Groetjes Yvonne.

Anneke klerks zei

wouuu wat aan doenlijk heel MOOI!!!!
liefs anneke

M@rjan zei

Prachtig gebruik gemaakt van de technieken, het resultaat is sprookjesachtig mooi!

Marlies zei

Een super mooie sprookjes creatie!! Prachtig gemaakt in mooie kleuren en ook een mooie tekst. Het werken met alle technieken gaat je super af!! groetjes, Marlies

Aleida zei

Ja, dat gedichtje staat ook in mijn poesie-album. Je hebt er een hele mooie spread van gemaakt. Lekker met veel kleurtjes en materialen knoeien. Het resultaat is verbluffend!
groetjes,

Frouwkje zei

Wat sprookjesachtig mooi Jolande!! Prachtige kleuren!
Liefs, Frouwkje

Gerrina zei

Wat een mooie pagina's! Leuk zoals je het elfje hebt gedaan en gecombineerd! Het geeft een feeërieke sfeer waar je zo in zou willen stappen... Fijn weekend, Gerrina

cristel zei

een echte pagina uit een sprookjes boek
grtjs

Marja zei

Je maakt er een waar kunststuk van. Prachtig!

Miranda zei

wow wat is deze weer supergaaf geworden en die kleuren dan, echt prachtig , je pagina is helemaal TOP
ik heb volgens mij dit gedichtje ook in een poëziealbum staan

Riet zei

Ik vind het schitterend Jolande,zo lief en die kleuren zo mooi.


Liefs Riet.

Adrie zei

Dit moet moet heerlijk geweest zijn om te maken Jolande , wat een gave techniekjes.Met een nog gaver resultaat.Tekst is prima hoor , moet niet te strak zijn, het lijkt of de letters loskomen door de twee kleuren , heel leuk.
Groetjes Adrie

Fieneke zei

Ooooooo, wat super mooi Jolande, helemaal te gek, super gave kleuren!! Mooie tekst. Even een vraagje, wat heb jij voor structuur pasta gebruikt? Een kleurtje of wit wat kleurt door de inkt??
Ga zo door met jouw art journals, ze zijn super!
Groetjes Fieneke

Anette zei

Prachtig!! Ik zie dat je ook een fan bent van Dyan. Mijn stempels zijn onderweg.....maar ik moet nog even geduld hebben.

Ans zei

Een schitterend art journaal het is echt een sprookje zo. Leuk gedichtje staat ook in mijn album geschreven door mijn vader.

Liefs Ans

Nicole zei

Zo daar ben ik weer terug van weg geweest. Jij hebt je niet verveeld tijdens deze zomer, wat een schitterende creaties heb ik gemist. Maar nu niet meer hoor, hahah!! Dit is ook weer een bjoetie. Kom weer ogen te kort. Leuk gedicht van je vader. Liefs, Nicole

Rebecca zei

oh wat is deze weer Prachtig gemaakt Jolande!!

groetjes Rebecca

susie zei

WAAAAAUUW !!
Zo MOOI Jolande !!!

anneke's creaties zei

schitterend wat is dit mooi,
het lijkt wel een plaatje uit een sprookjesboek, zo mooi gedaan,
en de tekst, ja die spreekt mij enorm aan,
mijn ouders hadden vroeger 2 van die oude wandborden en op 1 daarvan stond ook deze tekst op,
en als je dan dit weer leest op zo'n mooie creatie, ja dan gaan je gedachten toch weer naar je overleden ouders.

groetjes anneke