KLIK OP DE FOTO' S EN JE ZIET HET VERGROOT

woensdag 12 december 2012

Embossen met de Belleek techniek.

Zoals beloofd is hier de uitleg hoe ik mijn achtergrondjes heb gemaakt bij verschillende kerstkaarten en hoe ik mijn lint kleur.
Ik heb eerst een link naar een uitleg hoe je de BELLEEK techniek toepas, dit is een filmpje wat je kunt bekijken en hieronder kun je zien hoe ik dit verder uitwerk.

Ik heb distress-inkt gebruikt, maar andere inktsoorten kun je ook gebruiken.
Mijn embossingfolder maak ik schoon onder de kraan.
\

Met een brayer rol je inkt op je embossingfolder, je legt er papier (ik heb aquarelpapier gebruikt) tussen en haal het door de cuttlebug.
Dan is dit het resultaat, ook al mooi om het zo te gebruiken.
Ik heb SHADED LILAC gebruikt.

Ik ben met TUMBLED GLASS over het geëmboste gedeelte gegaan.
Daarna ga ik nog meer kleuren gebruiken, je moet hierbij opletten dat je de volgende kleuren gedeeltelijk aanbreng, zodat je de andere kleuren ook blijft zien. 
Ik ben er met FADED JEANS overheen gegaan.
En daarna ben ik er nog eens met GATHRED TWIGS overheen gegaan, dit geeft een vintage uiterlijk.
Ik heb er glimmermist PEARL overheen gespoten, de kleuren lopen nu mooi samen, dit kun je ook met een mister met water doen als je geen glimmers op je kaart wil.
Voor de strik heb ik wit organza lint gebruikt.
Op een bak matje (Blokker) of een craft sheet druk ik een paar keer met mijn stempel kussen en ik spuit er wat water op.
Hier haal ik het lint doorheen.
Ik heb hier de kleur GATHERED TWIGS gebruikt.
Daarna heb ik mijn matje schoongeveegd.
Hierna heb ik de kleur TUMBLED GLASS op mijn matje aangebracht, ik heb er nu geen water bij gebruikt want het lint is nog nat, het lint er weer doorheen gehaald en voorzichtig gedroogd met de heattool, je kunt het ook aan de lucht laten drogen.
Dit is het resultaat.
Ik heb de sneeuwvlokken gestanst met een alterations van Tim Holtz.
Eerst gepoetst met TUMBLED GLASS.
Daarna ga ik nog meer kleuren gebruiken, hierbij moet je weer opletten dat je de volgende kleuren gedeeltelijk aanbreng, zodat je de andere kleuren ook blijft zien.
Ik ben er met FADED JEANS overheen gegaan.
Daarna met GATHERED TWIGS er overheen gegaan en weer ingespoten met glimmermist PEARLS.
De tekst met bruine stazon inkt gestempeld.
De kaart op kraft papier gemat.
De strik op de kaart vastgemaakt en de brad op de strik bevestigd.
De gehele kaart op wit aquarel papier gemat.
Ik heb nog wat plakparels op de sneeuwvlokken op de achtergrond geplakt.

Ik heb mijn eigen blending-tool gemaakt.
ik heb een domino-spel bij de action gekocht, op de houten steentjes heb ik zelfklevend klittenband geplakt en hier op kun je dan het blending foam besvestigen.
Bovenop de domino-steen heb ik een etiket met de kleurnaam geplakt.
Zo heb ik er 1 voor iedere kleur distress-inkt, dit is goedkoper en neemt minder ruimte in beslag.

Ik hoop dat alles zo duidelijk is, bij vragen mag je me mailen.

Groetjes Jolande.

24 opmerkingen:

Henriëtte zei

Mooie tutorial heb je gemaakt.

Groetjes Jet

Annemarie en Merit zei

schitterend Jolande!!!

liefs annemarie en merit

scraplouise zei

Mooie tutorial heb je gemaakt Jolande, bedankt voor je heldere uitleg!

gr.LOuise

Lia zei

Leuk deze tutorial, de Belleek techniek ken ik al, heb al e.e.a. gedaan maar nog niet geplaatst, de uitleg met de inkt is super, weer wat om te oefenen,
groetjes Lia

Linda zei

Wat een mooie techniek is dat, dank je wel voor de uitleg
gr linda

Miranda zei

Hoi Jolanda, wat een mooie kaart en leuk he die Belleek techniek om te doen? Ook weer leuk om zo je tutorial te zien, is altijd fijn z'on stap voor stap, groetjes Miranda

Marja's Stamp Addiction en Marja's Creativity zei

Gaaf je beschrijving Jolande en een prachtig resultaat.
groetjes Marja

Neline zei

Hé Jolande, Bedankt voor je duidelijke uitleg. Ik ga het ook eens proberen.
groetjes
Neline

bolletjelucky.blogspot.com zei

Hoi Jolande,wat een superkaart met een supertutorial,heel duidelijk! Wat een goed idee van dat dominospel,ik heb mijn mannetje blokjes laten zagen,oeps,lieve groetjes Miranda

Je@net zei

Wat een duidelijke uitleg, jolande.
En wat een prachtige vintage hanger in je vorige blogpost, schitterend gedaan!

Kaartenkraam zei

Je uitleg is heel duidelijk daar zullen veel mensen plezier van hebben!

groetjes van Ank

gré zei

dank je wel jolande
duidelijke uitleg

groetjes gré

Frouwkje zei

Hoi Jolande,
Dank je wel voor je uitleg! Ik vind het een supermooi resultaat. Ga het vast nog wel eens uitproberen nadat ik een portie tijd heb 'gevonden', hihi.....
Liefs, Frouwkje

heidy zei

Geweldige tutorial Jolande en bedankt voor je prachtige kaart!!!
Groetjes Heidy

Trudy zei

Mooie tutorial heb je gemaakt Jolande, bedankt voor je uitleg!
de kaart is prachtig!
Groetjes Trudy

M@rjan zei

Goede en heldere tutorial, Jolande. Ik heb je trouwens een mailtje gestuurd voor je adres, was erg blij met je mooie kerstkaartje!

Hanny zei

Heel erg mooi gemaakt Jolande. Je heb ook hele mooie kleuren gebruikt.

Groetjes Hanny.

Thea zei

Dankjewel Jolande voor je uitleg.

Groetjes Thea

Wendy Koorevaar zei

Wat een prachtige en stijlvolle kaart, heel mooi gedaan.
Ik wil je ook hartelijk bedanken voor de prachtige kerstkaart! Wat lief dat je aan ons denkt...

Lieve groetjes,
Wendy

Marlies zei

Bedankt voor je duidelijke uitleg en wat een geweldige tip om domino stenen te gebruiken als blending tool! groetjes, Marlies

Irene zei

Geweldige uitleg Jolande......nu nog al die inktjes kopen hahaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!

xx Irene

Nicole zei

Schitterende tutorial Jolande en en nog schiterendere kaart. Liefs, Nicole

José zei

dank je wel voor je prachtige kaart voor mijn verjaardag Jolande. Ik ben er super blij mee.
Je hebt weer prachtige dingen gemaakt de afgelopen tijd! Als het wat rustiger is kom ik weer wat vaker buurten.
Alvast fijne feestdagen!
Groetjes, Jose

Ans zei

Dank je wel voor de duidelijke uitleg en voor de tip van de dominostenen. Van de week eens bij action gaan kijken. Kaartje ziet er super uit.

Liefs ANS