KLIK OP DE FOTO' S EN JE ZIET HET VERGROOT

zaterdag 26 januari 2013

Pierrot en Pierrette.

Vroeger spaarde ik van alles van Pierrot, ik ben zelfs weleens met carnaval als pierrot verkleed gegaan, mijn moeder had een zwart/wit kostuum gemaakt.
Op deze art-journal pagina heb ik Pierrot een vriendinnetje gegeven en ze kleurrijk aangekleed.
Ik heb eerst de pagina met Gesso ingesmeerd en na het drogen de achtergrond gemaakt.
Voor de achtergrond heb ik een template gebruikt (de schuine ruitjes) en dit gepoetst met verschillende kleuren inkt (collor box).
Daarna heb ik gestempeld met een stempel van Tim Holtz en bruine inkt.
Tot slot nog een stempel  van Dylusions met zwarte inkt.
De vlinders en bloemen zijn stickers van Xenos.
Close-up van Pierrette, ik heb haar ingekleurd met Artbars van Derwent.
Ik heb haar een maillot met schuine ruiten aangeven, eerst getekend met potlood, toen ingekleurd en daarna getekend met een witte gelpen.
Ik heb alle lijnen nog eens met een zwarte pitt pen (Faber Castell) getekend.
Close-up van Pierrot: ik heb hem ook gekleurd met Derwent Artbars.
Op zijn broek heb ik ook schuine ruiten getekend, ingekleurd en daarna met een witte poscapen getekend.
De lijnen heb ik ook hier met een zwarte pitt pen getekend.
De pomponnen heb ik bewerkt met zwarte fijne glitter.
Ik heb ze eerst ingesmeerd met multi medium en er toen de glitters op aangebracht.

Ik heb voor Pierrot en Pierrette een prentje van internet gebruikt, dit heb ik bewerkt in word en zwart/wit afgedrukt.

Ik ben zelf zeer tevreden over deze pagina en heb een beetje nostalgie van mijn pubertijd terug gebracht.

Ik sta in de top 3 van de challenge van Dutch Cards Lovers met mijn kaart van onderstaand bericht, daar ben ik heel trots op.

Klik op de foto's en je ziet het vergroot.

Groetjes Jolande.

                                                              

34 opmerkingen:

Irene zei

Als je toch het beginplaatje ziet en wat jij er van hebt gemaakt......Jolande het is schitterend....je bent een kunstenares!!!

xx Irene

Henriëtte zei

Wat een gave pagina heb je weer in je journal gemaakt.

Groetjes Jet

Astrid zei

Jemig Jolande wat een gave pagina heb je gemaakt zeg, wow ik vind het super.
Groetjes Astrid

cristel zei

schitterend hoor en ik snap er spijtig genoeg niks van hoe je dat kan doen met de pc met het plaatje maar het is weer knap gedaan toen ik het plaatje zag moest ik gelijk denken aan bonnie st-clair droog je tranen pierrot mijn vriendin had ook heel haar kamer vol van pierrot
grtjs

Tineke zei

Een supermooie creatie heb je van Pierrot gemaakt!
Ook je kaart hieronder vind ik supers.
Groetjes Tineke

Mieke zei

Wat mooi!
Ik ben ooit ook pierrot geweest in een zelf gemaakt zwart-wit pakje :-D

Tinie zei

Ik weet niet hoe ik dit moet omschrijven wat ik er van vindt......het is zo ontzettend gaaf en wat een technieken, alleen de maillot al, zo super!!!

Groetjes Tinie

Lia zei

Super gedaan, ja Pierrot heeft wel een aparte uitstraling vond/vind ik altijd,
groetjes Lia

Jolara zei

wat mooi ! Liefs joyce

Suze zei

Schitterend gemaakt Jolande, prachtige kleuren super.

Lieve groetjes Suze

Marian zei

Wat mooiiii gemaakt
En de plaatjes van internet slim vind ik dat. Gebruik het internet nooit
hiervoor. Je creatie is super
Groetjes

Saskia Kreasas zei

Hoi,
Wat een mooie pagina, heel mooi gedaan.
Gefeliciteerd met je top3 had het gezien.
Groetjes Saskia

heidy zei

Helemaal geweldig Jolande,dat was toen echt een rage ,ik tekende ze aldoor,vondt de traan en kraag zo geweldig!!
Groetjes Heidy

crealinedance zei

Hoi hoi Heel mooi geworden.gr.Nel

Patricia zei

Hij is zoooooo MOOI en in het echt nog MOOIER!!!!
Heel leuk zo op je blogtitel met de pierrots!!!!
Groetjes Patricia

Kaartenkraam zei

Geweldig vind ik dit! Knap ingekleurd met hele mooie kleuren, het ziet er echt super uit!

groetjes van Ank

janny zei

hij is super mooi maar begrijp nog steeds niet hoe je het allemaal doet.
Hihi lol.
Groetjes Janny.

Yvonne zei

Prachtige kaart Jolande! Heel mooie achtergrond met een mooie detail van de stempel daar tussendoor. Leuk dat je de salmiakblokken hebt doorgevoerd in achtergrond, broek en maillot, mazzel dat het al in het kraagje zat. Geweldig hoe je de plaatjes hebt bewerkt, mooi op elkaar afgestemde kleuren.
Fijne zondag, groetjes van Yvon

Crea Astrid zei

Wat heb je dit prachtig gemaakt. Mooie kleuren heb je ervoor gebruikt.

Gefeliciteerd met het behalen van de Top 3.

Groetjes, AStrid.

M@rjan zei

Dat past dus goed bij jou, die Pierrot. Ik vind je pagina weer erg mooi, de achtergrond hoort ook echt bij zo'n afbeelding van een Pierrot!

Anneke klerks zei

vind hem prachtig, wat een werk heb je daaraan gehad om tot zoiets moois te komen
Gefeliciteerd met je 3 de plaats, dik verdient!!!
liefs anneke

martina's kaartjes zei

wauw jolande, wat een inspiratie ! te weten wat je startafbeelding is.... knap gedaan hoor ! dit zie ik dan weer helemaal niet, wat de mogelijkheden zijn, daarvoor ben ik misschien iets te 'braaf' bezig, wat minder creativiteit voortbrengt natuurlijk ! heel geslaagd dus
nog een fijne regenachtige zondag,
grtjs, martina
x

Yvonne zei

Een geweldig mooie pagina Jolande. Prachtige achtergrond en je hebt de figuurtjes ook zo mooi ingekleurd.
Een kunstwerkje.
Groetjes Yvonne.

miriam zei

Wat een schitterende kaart
gr miriam

Gerrina zei

Gefeliciteerd met het behalen van de top3! Wat een leuk verhaal bij de mooie Aj-bladzijden en zo mooi uitgevoerd! Groetjes, Gerrina

Trudy zei

Zo mooi Jolande!! Schitterend.
Groetjes Trudy

Marja's Stamp Addiction en Marja's Creativity zei

Wat is dit schitterend Jolande.Het brengt bij mij ook nostalgi boven. Heb ze indertijd van klei gemaakt en aangekleed en ook gespaard. Gaaf gedaan.
groetjes Marja

gré zei

whouw dat is mooi

groetjes gré

Anneke zei

wat zijn je pierots leuk zeg en gaaf is de pagina die je hebt gemaakt.
groetjes van an

Anoniem zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
Riet zei

Wat schitterend Jolanda.

Liefs Riet.

Wendy Koorevaar zei

Jee wat heb je dit weer schitterend gemaakt Jpolande. Ik was als kind ook altijd gek van Pierrot, had er veel schilderijtjes van op mijn kamer....

Liefs,
Wendy

scraplouise zei

Wat schitterend weer gemaakt Jolande, ik vond vroeger Pierot ook helemaal geweldig!. Gefelciteerd met je Top 3 notering, terecht verdient hoor.




gr.LOuise

Anoniem zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.