KLIK OP DE FOTO' S EN JE ZIET HET VERGROOT

zondag 3 maart 2013

Voorjaar in huis.

Ik heb het voorjaar in huis gehaald
 
 
Blauwe druifjes in glazen potjes met gehaakte hoesjes, gehaakt met Catania katoen (pipoos)
Omdat de potjes schuin uitlopen heb ik halverwege het patroon met dubbele stokjes gehaakt, dan wordt het haakwerk wat wijder.
De foto's zijn buiten gemaakt, is wat makkelijker met het licht, de schaal staat binnen op de salontafel.
 
 
 Takken met kleine kleurige vogeltjes (kruitvat) erin.
 Hyacint bollen, kan niet wachten tot ze uit komen en lekker gaan ruiken.

Voor een collega/vriendin haakte ik hoesjes om Olvarit potjes.
                                                    
Gehaakt met wit katoen, wat ik te wit vond, ik heb de hoesjes "geverfd" in donkere thee.
Touw voor de strik en een parelbrad voor de afwerking.
Het dienblaadje is van de action, de sterren zijn zeepjes.
Tiny is er blij mee.

Voor de liefhebber is hier HET PATROON.

Groetjes Jolande.

27 opmerkingen:

Henriëtte zei

Dat ziet er heel gezellig uit! Leuk die gehaakte potjes en super dat je het patroon deelt. Misschien ga ik het ook nog wel maken.

Groetjes Jet

Fieneke zei

Super leuk al dat voorjaar en die omhaakte potjes vind ik erg leuk. Kom ze op diverse bloggen tegen, maar heb het nog nooit zelf geprobeert. Leuk dat je het blog met het patroon deelt, ga ik het misschien toch nog eens proberen.
Groetjes Fieneke

Judith zei

Je hebt niet alleen het voorjaar in huis gehaald, wat er gezellig uitziet. Ook je bloglayout is veranderd. Lekker stoer. Leuk, Jolande! Je bent leuk bezig geweest, veel plezier met de heerlijk geurende bloem(bollen) in huis!
Groetjes, Judith

martina's kaartjes zei

ja hoor, het zonnetje komt eraan ! nog even wachten =)
mooie en gezellige creaties
grtjs, martina
x

Erica ♥ zei

Wat ziet het er bij jou vrolijk en
gezellig uit, helemaal super, je
wordt er zeker vrolijk van, nu het
zonnetje erbij en we hebben niks
meer te klagen ☺

Lieve groetjes Erica xox ¤
heidebloempjuh.blogspot.nl

Gerrina zei

Dat ziet er heerlijk uit! Nu nog even wachten tot het lekker gaat ruiken...Mooi vind ik dat altijd... doe het hier thuis ook. Groetjes, Gerrina

heidy zei

Heerlijk he al die voorjaarsplantjes en je hebt alles weer geweldig gedecoreerd!!
Leuk cadeautje voor je collega!!
Groetjes Heidy

heidy zei

Heerlijk he al die voorjaarsplantjes en je hebt alles weer geweldig gedecoreerd!!
Leuk cadeautje voor je collega!!
Groetjes Heidy

Linda zei

Ohhhhhhhhh wat mooi en gezellig allemaal, leuk gedaan joh
gr linda

Saskia Kreasas zei

Hoi,
Wat een prachtige lentedecoratie. Mooi gedaan allemaal. Ziet er gezellig uit.
Groetjes Saskia

Patricia zei

WAUW zeg Jol ik wil echt nu heel snel in de leer bij jou!!!!!
Ik vind dit ZOOOOOO GEWELDIG!!!!
Gr Patricia

scraplouise zei

Wat ziet er gezellig en sfeervol uit Jolande!.


gr.LOuise

Miranda Slagboom-de Groot zei

Wat gezellig zeg.
Groetjes Miranda

Lia zei

Gaaf zeg, ontzettend leuk gedaan, moet te lang kijken, krijg ik weer de haak kriebels haha,
groetjes Lia

gré zei

super mooi allemaal
ondanks dat ik niet van haken hou
vind ik het super

groetjes gré

Kaartenkraam zei

Wat een gezellige sfeerverhogende dingen heb je gemaakt!

groetjes van Ank

M@rjan zei

Mooi hoor, het ziet er allemaal erg mooi uit! Geniet er maar lekker lang van :)

Tinie zei

Heerlijk genieten zo met je foto's!!1 Heel sfeervol en nu genieten van het zonnetje!!!

Groetjes Tinie

Marian zei

Prachtige decoratie en ziet er mooi uit
Groetjes

Marian zei

Prachtige decoratie en ziet er mooi uit
Groetjes

Tineke zei

Leuk is het om te doen hè? Ik heb er ook al een aantal gehaakt. En telkens wordt het lijstje langer.... Iedereen die hier komt, zegt: Oh dat is leuk!
Heerlijk ruikt het als de bollen open gaan.
Helemaal lente bij jou binnen (en bij mij) en nu ook nog heerlijk buiten met een zonnetje is het extra genieten.
Groetjes Tineke

Neltine zei

Leuk!!!! Wat staat dat gezellig. Ik kan de blauwe druifjes bijna ruiken:) het is nu echt wel een beetje lent buiten en zelfs bij jou op je blog. gezellig!!

Groetjes,
Neltine

Nicole zei

Wat gezellig Jolande!!! Je omhaakte potjes zien er ook al zo gezellig en mooi uit. Je vorige kaart vind ik helemaal geweldig. Wat een droppie!! Liefs, Nicole

Frouwkje zei

Wat ziet dat er allemaal supergezellig uit Jolande!! Als ik de druifjes en narcisjes in het voorjaar zie dan kan ik het ook nooit laten om ze te kopen. Je krijgt dan echt zo'n lentegevoel ;-)
Liefs, Frouwkje

Marlies zei

Wat een mooie lente creaties heb je gemaakt. Vandaag scheen het zonnetje zo heerlijk en krijg je een echte lente gevoel. groetjes, Marlies

Ans zei

Wat een super gezellige creaties, ik kan de hyacinthjes al bijna ruiken.

Liefs Ans

Ans zei

Ben iedere keer weer verrast wat jij allemaal bedenkt Jolande. Ik heb ook van die leuke "hoesjes" gehaakt, maar jij komt dan weer op het idee om ze te kleuren met thee.
Net als jij heb ik ook zo'n zin in het voorjaar. Denk dat ik vandaag mezelf ook maar eens ga verwennen met bloembollen.
Wens je vandaag een fijne en zonnige dag.
Groetjes Ans