KLIK OP DE FOTO' S EN JE ZIET HET VERGROOT

maandag 1 april 2013

Afwerking stoppen-kast.

Een beetje rare titel, maar eind vorig jaar hebben we de tussenverdieping opgeknapt, alleen de afwerking voor de stoppen-kast (in het trappengat) moest nog steeds worden gedaan.
Toen ik in Engeland was hebben Fons en Patrick een kastje er omheen gemaakt en toen kwam Patrick op het idee dat ik er een soort schilderij op kon maken.
En daar ben ik gisteren heel de dag mee bezig geweest, de voorkant van de kast is een klep, die je naar je toe opentrekt. 
Daar heb ik dit schilderij op gemaakt, ik heb foto's gemaakt toen ik er mee bezig was.
Ik heb gewerkt op een groot vel  aquarel papier van 75 cm bij 50 cm, geverfd met acrylverf en "gestempeld" met bubbeltjes plastic, (verpakking materiaal).
1, gestempeld met zwarte verf.
2, daaroverheen met donker blauwe verf.
3, daaroverheen met grijze verf.
4, met een oud bankpasje en gebroken witte verf er overheen gegaan.
    na iedere kleur heb ik eerst de verf goed laten drogen, voordat ik met de volgende kleur verder ging.

5, weer met bubbeltjes plastick een beetje paarse verf aangebracht.
6, nog een beetje turquoise verf.
7, met een natte kwast en zwarte, paarse en turquoise verf spetters op het papier gekwakt.
8, met een stencil en structuurpasta (gemengd met paarse verf) de doily's aangebracht.
    Weer steeds de tussenlagen laten drogen.

Hier hangt het inmiddels voor de stoppen kast, vandaag gaat Fons verder met de afwerking, als het af is laat ik er nog een foto van zien.
Het hart van de bloemen heb ik van boekpapier gemaakt, turquoise geverfd en met mijn vingers nog wat goud kleurige accenten aangebracht, in het midden een parel geplakt.
De steel en bloemblaadjes zijn ook van boekpapier en geverfd met donker blauw. 

Om diepte te krijgen heb ik nog met een stencil en structuurpasta (gemengd met paarse en turquoise verf) stippen aangebracht en nog gestempeld met zwarte inkt.
De schaduwen heb ik aangebracht met een Faber Castel stift.

En ja sorry hoor, het zijn alweer bloemen, maar ik ben zelf wel tevreden met het eind resultaat, is zo'n mooi gezicht als ik nu trap afloop, bij mij is het nu heel het jaar door voorjaar in huis.

Nog een fijne paasdag, ik ga hier even het huishouden doen en dan kom ik nog bij jullie buurten.

Groetjes Jolande.

29 opmerkingen:

Cornelie zei

Dat is mooi!! Gewoon je eigen werk in huis! Tof gedaan, en een lekkere tweede paasdag!

janny zei

heel mooi gedaan en duidelijke uitleg Jolande nu begrijp ik hoe je het doet!
Groetjes Janny.

crealinedance zei

Hallo ik vind het super gedaan.jij ook nog een fijne dag.Gr.Nel

gré zei

wat een super goed idee
en heel erg leuk

groetjes gré

Thea zei

Leuk idee Jolande, zo kun je iedere keer weer je eigen kunstwerk bewonderen als je de trap op gaat.

Groetjes Thea

Henriëtte zei

Wat een ontzettend leuk idee van Fons en Patrick en wat heb jij het prachtig uitgewerkt. Leuk ook die foto's van de opbouw. En ja, bloemen blijven altijd mooi om naar te kijken.

Groetjes Jet

Neline zei

Wat een super idee, ziet er prachtig uit!
groetjes
Neline

Anneke klerks zei

wat een goed idee zeg en wat heb je er een juweeltje van gemaakt
SCHITTEREND!!!
liefs anneke

Marian zei

Wat mooi zeg en wat een goed idee
Leuk de uitleg erbij had geen idee hoe je dit maakte maar prachtig hoor
Kom er net achter dat me laatste berichten niet weergegeven worden hoe dit probleem op te lossen weet ik niet jij misschien een idee
Groetjes

Trudy zei

Wat een prachtige creatie weer Jolande !
Groetjes Trudy

Marja zei

Dat is prachtig! En het geeft zoveel voldoening om dit elke keer te mogen bewonderen.

Miranda Slagboom-de Groot zei

Wat lek om dat zo af te werken.
Groetjes Miranda

Fieneke zei

Wat een mooi idee, gaaf gedaan hoor. Mooie kleuren, mooie bloemen. Helemaal leuk!
Groetjes Fieneke

Lia zei

Wat een geweldig gaaf idee zeg, je hebt er veel werk aan gehad, maar resultaat is top,
groetjes Lia

sara caelen zei

Wat een leuk idee, het is heel mooi geworden.xxxSara

Liefs Ineke zei

Hoi Jolande wat is dit mooi en zo apart. Schitterend gedaan meid.

Heel veel liefs van Ineke

Marlies zei

Wat een leuk idee en heel origneel. Super mooi gemaakt!! Jullie een kunstwerk in huis! groetjes, Marlies

Linda zei

Wauw wat gaaf gedaan heb je dat, echt supersssss wat ben je toch een kunstenares joh
gr linda

Irene zei

Een lelijk ding is ineens een kunstwerk, te gek Jolande!!!

xx Irene

M@rjan zei

Wat een leuk idee van je man! En mooi geworden, zeg! Pimpen van iets wat gewoontjes is, nu een lust voor het oog.

Aleida zei

haha, daar ga je nog heel lang plezier van hebben! Elke keer als je de trap afloopt! Wat een leuk idee om daar een "schilderij" van te maken. Heel leuk gedaan.
groetjes,

Tinie zei

Wowww wat weer heerlijk om die foto's te bekijken, super!!!

Groetjes Tinie

Yvonne zei

De mooiste stoppenkast van Nederland!
Leuk om al je stappen voorbij te zien komen, mooie opbouw.
Groetjes Yvonne.

Louise zei

Wat geweldig Jolande wie heeft nu zo'n stoppenkastdeurtje!


gr.LOuise

cristel zei

wow das een schitterend idee zo een lelijk ding schitterend weg gewerkt toch en mooi om te zien
grtjs

Jannie zei

Wow wat heb je dat mooi gemaakt.
Super gaaf zo'n stoppenkast.

groetjes Jannie

Saskia Kreasas zei

Hoi,
Wat een kunstwerk, heel mooi weggewerkt zo, ziet er prachtig uit.
Groetjes Saskia

Wendy Koorevaar zei

Jee wat leuk gedaan zeg! Zo kun je lekker van je mooie creatie genieten, super!

Liefs,
Wendy

Patricia zei

Dat ik jou nou over het hoofd ziet........
Maar je creatie nu in het echt bewonderd, en wat vind ik hem prachtig zeg! Knap gemaakt hoor!
Groetjes patricia.