KLIK OP DE FOTO' S EN JE ZIET HET VERGROOT

dinsdag 28 mei 2013

Mixed Media Doll.

 Gisteren een heerlijke dag met Patricia en Nel gehad, we zijn aan de slag gegaan met een canvas en een mixed media doll van Julie Nutting.
De canvas is 30x60 cm en de pop is ongeveer 40 cm.
Voor de achtergrond gebruik gemaakt van acrylverf, templates, structuurpasta en stempels.
                                                      
Langs de linkerzijkant heb ik een rand van strassteentjes geplakt.
Het lichaam van de pop heb ik nagetekend uit het boek van Julie Nutting, dit heb ik op sticky canvas gedaan.
De jurk heb ik zelf  "ontworpen", de inspiratie hiervoor heb ik van interenet gehaald.
De schuine ruitjes op haar benen heb ik getekend met een zwarte Pitt-pen en hiermee ook ingekleurd, nadat ik de benen eerst wit heb gemaakt met verf.
Toen de canvas klaar was heb ik nog wat schaduw aangebracht met een charcoal potlood van Derwents en de lijnen nog eens extra getekend met een zwarte Pitt-pen.
De jurk is gemaakt van boekpapier.
De rok bestaat uit stroken, ik heb plooien gevouwen en langs de onderranden hiervan lint geplakt, hier is echt naaiwerk aan te pas gekomen.
Van hetzelfde lint een strik om haar taille en op het lijfje heb ik parels geplakt.
 Normaal mag je niet onder de rok van een dame kijken ha ha ha, maar hier zie je goed dat de rok uit stroken bestaat.
Op de hoed heb ik een strik van hetzelfde lint als de rok gemaakt.
Langs het bovenlijfje heb ik hotfixsteentjes geplakt.
 
Voor de vlinder heb ik een stans gebruikt, eerst boekpapier op stevig karton geplakt en toen uitgesneden, kleur gegeven met verf en daarna glitterlijm opgebracht.
Strassteentjes voor de lijfjes gebruikt.

Het jurkje had ik zondag alvast gemaakt, daar ben ik een hele middag mee bezig geweest

De canvas komt op de slaapkamer te hangen, deze is licht en donker grijs met turquoise, past er mooi bij.
Ik ben er blij mee en het was weer een gezellige freubeldag vandaag.
Kijk ook eens bij Patricia en NEL, zij hebben ook prachtige canvassen gemaakt.

Met dit kaartje sta ik in de top 3 van de Liftchallenge ben ik natuurlijk heel blij mee.

Groetjes Jolande. 

30 opmerkingen:

Patricia zei

Wat is tie GAAAAAAAAAF geworden Jol!!!
Echt GENIAAL die jurk! Het was weer SUPER gezellig!
Gr Patricia

Miranda Slagboom-de Groot zei

Dat ziet er mooi uit.
Groetjes Miranda

Louise zei

Zooo, die is mooi Jolande, wat een kunstwerk weer, die jurk is echt SUPER!!!!!! Mooi om hem in de slaapkamer te hangen, iedere ochtend als je wakker wordt kun je er gelijk van genieten!.

gr.LOuise

Louise zei

Vergeet je nog te feleicteren met je Top 3!!

Cornelie zei

O, wat mooi weer! Prachtig gemaakt. De patronen die terugkeren, de tule rok, het straas aan de zijkant...heel mooi!

Astrid zei

Gefeliciteerd met de top 3 hoor, leuk kaartje.
Het kunstwerk is werkelijk PRACHTIG, wow wat mooi heb je dat allemaal gedaan, die panty en haar rok en zo, ik vind het geweldig.
Liefs Astrid

Henriëtte zei

Wauw Jolande wat is die van jou gaaf zeg! Schitterend die strookjes rok met dat tule eronder. Kan me voorstellen dat je daar een tijd mee bezig bent geweest. Ik kan me voorstellen dat deze canvas een pronkplekje krijgt hoor.

groetjes Jet

gré zei

echt weer super gedaan

heel erg leuk


groetjes gré

janny zei

wauwwww die is weer prachtig, je bent een ware kunstenares met het tekenen hoor Jolande, petje af!!!
Groetjes Janny.

thea zei

Super, super gaaff!

Linda zei

Wauw het is weer een toppertje, wat heb je dat mooi gedaan
gr linda

crealinedance zei

Hoi hoi Je jurk is super,mooi gedaan.Was gezellig op naar de volgende knutseldag.Gr.Nel

M@rjan zei

Zag bij Nel ook al zo'n mooie canvas! Deze is ook errug gaaf, zeg! Heel mooi die mooi aangeklede dame tegen je prachtige achtergrond.

heidy zei

Oh wat een gaaf jurkje,het ziet er weer waanzinnig uit Jolande!!
XXX Heidy

Riet zei

Het is weer schitterend gemaakt Jolande.

Liefs Riet.

sara caelen zei

Hoi Jolande, die canvas is echt prachtig. En dat kleedje, zo wil ik ook wel één in mijn kast hebben :)xxxSara

Hanny zei

Wauwwww Jolande wat heb je dit prachtig gemaakt.

Groetjes Hanny.

Marian zei

Wat mooi gemaakt en de jurk top hoor
Groetjes

cristel zei

prachtig gedaan vooral de rok knap gedaan hoor
grtjs

Fieneke zei

heeeeel erg gaaf, Wat een super mooie achtergrond en wat een gave jurk. Kei leuk!
Groetjes Fieneke

Marja's Stamp Addiction en Marja's Creativity zei

SCHITTEREND Jolande. Prachtige achtergrond en de jurk is zoooo mooi.
groetjes
Marja

Irene zei

Eigenlijk ben ik altijd wel onder de indruk van wat je doet.......breien, haken, mooie kaarten of deze nieuwe passie van je maar nu ben ik er gewoon stil van......this is a masterpiece Jol!!! Ik zou mooi niet gaan slapen en het licht uitdoen maar bleef kijken hihihi!!!!!

xx Irene

Gerrina zei

Wat een mooi canvas is deze ook weer (Heb de andere ook bekeken)! En wat een werk en prachtig resultaat die rok zo! Groetjes, Gerrina

Anneke zei

wat een prachtige creatie en die jurk, is helemaal top.
liefs van An.
ps, ik vind de texture ook super.

Anneke zei

Op zo'n groot formaat werkte ik nog nooit :) Super geslaagd, heel mooie achtergrond! En ik kijk mijn ogen uit, dat jurkje, wow!!!

Kaartenkraam zei

De achtergrond is weer schitterend en de dame met prachtig gemaakte zwart/witte jurk komt er ssuper op uit!

groetjes van Ank

Tineke zei

Een supermooie canvas! En die jurk is helemaal te gek.
Groetjes Tineke

Erica ♥ zei

Wat een schitterende creatie en wat
is die canvas groot zeg, woww heel
apart. En wat heb je die jurk mooi
gemaakt, ik kijk er vol bewondering
naar, echt prachtig ☼

Fijne knutselweek nog gewenst ☺
Lieve grtjsss van Erica ¤
heidebloempjuh.blogspot.nl

Yvonne zei

Geweldig canvas, super mooie achtergrond en je doll is ook erg mooi.
De jurk is prachtig en ach, wij vrouwen mogen best even onder een rokje gluren toch ! ;-)
Groetjes Yvonne.

Lia zei

Wat heb je de dol prachtig aangekleed, super,
groetjes Lia