KLIK OP DE FOTO' S EN JE ZIET HET VERGROOT

zaterdag 11 mei 2013

Poppie canvas.

Ik heb me uitgeleefd op drie langwerpige canvassen, 30 x 60 cm.

Eerst gesso aangebracht, laten drogen en toen canvas voor canvas een dikke laag acrylverf aangebracht.
 Toen de 4 kleuren waren aangebracht ben ik met een  droge doek van boven naar beneden gegaan.
Daarna de canvas gedraaid zodat de onderkant boven lag en weer met het doek van boven naar beneden gegaan, met dit als resultaat.
Met een template van Donna Bownley en structuurpasta de poppies gemaakt.
Goed laten drogen.

 
 
 
De poppies kleur gegeven en stelen gemaakt met acrylverf.
Hier zie je de structuurpasta goed.

Voor de vlinders heb ik sticky canvas gebruikt, dit zwart gemaakt met gesso.
Ik heb een stempel van Chocolate Barocque ingesmeerd met 3 kleuren acrylverf en daarmee gestempeld.
Het canvas heb ik op zwart karton geplakt en toen de vlinder uitgeknipt.
Om de vleugels omhoog te laten staan heb ik een smalle reep zwart karton opgerold en dit onder de vleugels geplakt (in plaats van 3D kussentjes, daarvan blijf je het wit zien en dit is lekker stevig).
De vleugels zitten nu los van het schilderij en de vlinder is alleen met het lijfje op het schilderij geplakt.
Op het lijfje heb ik een kroontjespen geplakt en voor de voelsprieten heb ik bloemstampers gebruikt.

Eigenlijk waren de canvassen voor op de overloop bedoeld, maar daar hing het niet mooi, dus heb ik ze in de huiskamer opgehangen en dat bevalt me prima.

Hebben jullie dat ook?, als ik lekker bezig ben en het wordt helemaal naar mijn zin, dan wordt ik helemaal vrolijk en ga er bij zingen, gelukkig voor jullie kunnen jullie dat zingen van mij niet horen, ik zing niet zo mooi, ha ha ha.

Fijne moederdag morgen, groetjes Jolande

28 opmerkingen:

Tineke zei

Oohh...wat een prachtige canvassen Jolande! Ze hangen mooi in de woonkamer.
Groetjes Tineke

Henriƫtte zei

Dat ziet er prachtig uit zeg en wat staat het leuk boven die stoel!
Ik ben niet zo van de zing, als het goed gaat met wat ik aan het maken ben zet ik meestal de radio aan haha.

Groetjes en fijne moederdag!

Jet

Ans zei

Wow, wat een schitterende drieluik.
Wat een super idee om een kroontjes pen te gebruiken op de vlinders.

Bij creabest hebben ze ook zwarte foamblokjes, heb ze net gekocht. Misschien ook wel bij andere winkels.

Liefs Ans

Anneke klerks zei

wat een schitterende drieluik is dit geworden en wat staat het mooi in de huiskamer, iets om echt trots op te zijn!!!
liefs anneke

Annette zei

Hoi hoi wat mooi je canvassen! Super idee met prachtige kleuren. Hij hangt mooi aan de muur hoor! In de huiskamer kun je er ook lekker veel van genieten.
Fijn weekend nog!
XoxoAnnette

Saskia Kreasas zei

Hoi,
Wat ziet dit er prachtig uit. Zal vast heel mooi staan in de woonkamer. Weer heel mooi gedaan. Leuk de foto's erbij zodat we van je kunnen leren hoe het moet.
Groetjes Saskia

Riet zei

ohhh wowww Jolande,wat is dit schitterend.
Meis die kleuren echt prachtig.
Heel mooi kunstwerk voor in je kamer.

Liefs Riet.

Marian zei

Dat zier er super gaaf uit
En het hangt prachtig in je kamer
Groetjes

Marja zei

Gaaf!!! de vlinders vind ik ook prachtig.

Yvonne zei

Oooh wat geweldig mooi Jolande, een sieraad in je woonkamer. Groot gelijk om dit moois niet weg te stoppen op de overloop.
En ik herken je vrolijke gevoel als iets lukt helemaal...ik zing er ook bij en doe zelfs wel eens een dansje, zeker als er een goed liedje voorbij komt :-)
Groetjes Yvonne.

Irene zei

Ha zingede kunstenares, gelukkig is er iets dat je niet zo super goed kunt whahaaaaaaaaaaaa!! Dit drieluik is te gek Jolande. Toen ik de foto in de lesljst langs zag komen dacht ik "uuuuuuuuuuuuuuuh wat krijgen we nu" maar het eindresultaat hangt terecht te pronken in de woonkamer en die kroontjespen is geniaal!!!! Ik ben ook met poppies bezig geweest -totaaaaaaaaaaaal anders wat je niet zal verbazen- en met foamblokjes maar die heb ik gewoon zwart gemaakt met de Promarker (ideetje??).

xx Irene

Wilma zei

Wat heb je een prachtig drieluik gemaakt, Jolande! Schitterend! Een waar kunstwerk! Fijn weekend, Wilma.

Astrid zei

Dit is echt schitterend Jolanda, en ze hangen daar prima, wat mooi zeg.
Dat heb ik ook hoor, dat ik er helemaal blij van wordt als het gaat zoals ik wil.
Ga vooral door hoor met zulke mooie dingen maken.
Groetjes Astrid

Linda zei

Wauw wat heb je dat mooi gedaan, schitterend
gr linda

Kaartenkraam zei

Helemaal prachtig! Wat een leuk idee om een kroontjespen als lijfje voor de vlinders te gebruiken. Ze staan geweldig in je woonkamer!

groetjes van Ank

martina's kaartjes zei

wauw, wat is dit superknap !!!! heeeeeel geslaagd, mooi, lekker veel kleur dat in het begin precies niet bij elkaar past, maar jij maakt er een supermooi geheel van ! geslaagd hoor,
fijne zondag,
grtjs, martina
x

Lia zei

Schitterende blikvanger, zowel op je blogkop als in je woonkamer, echt heel mooi, mag je met recht trots op zijn, jij ook een hele fijne moederdag, ik doe er zelf nooit iets aan, maar ga wel naar mijn moeder,
groetjes Lia

Marlies zei

Heel erg mooi gemaakt en ze staan prachtig in je woonkamer. Een kunstwerk! groetjes, Marlies

Patricia zei

WAAAAAAAAUUUUUUUUWWWWWWWWW wat zijn ze GAAAAAAAAAAAF zeg, dat heb je PRACHTIG gemaakt zeg!!!!!
Ik kom ze zo ff in het echt bekijken hoor!
Groetjes Patricia

M@rjan zei

Supermooi gedaan Jolande, ik heb eens goed zitten lezen en je detailfoto's bekeken. En in je huiskamer staan de canvassen echt gaaf!

Frouwkje zei

Wat is dit ontzettend mooi Jolande!! Staat heel mooi in je huiskamer.
Liefs, Frouwkje

Miranda zei

supermooi geworden heel apart en de vlinders met kroontjespen zijn top

heidy zei

Leuk dat je ze toch in de kamer hebt gehangen,zo zie je ze teminste,ze zijn geweldig mooi geworden Jolande en fijne moederdag!!
XXX Heidy

maria's knutselplezier zei

Gewoon PRACHTIG, wat een schitterende kleurencombinatie!!!!

Groetjes
Maria

Nicole zei

WAUW Jolande!!!!! Wat ontzettend mooi en het hangt prachtig!! Maarre ik herken het we hoor als iets helemaal naar je zin is dat je daar helemaal vrolijk van wordt!! Liefs, Nicole

susie zei

Oh Jolande dit is PRACHTIG !!!
Zowel kleur als vlinders, alles !
En ben je nog steeds aan 't zingen ? ;)

sara caelen zei

Prachtig gemaakt, xxxSara

Creatieve handgemaakte kaarten zei

Wow erg mooi! en staat ook erg mooi in je kamer.

Groetjes Ida